文献
J-GLOBAL ID:202002215745034434   整理番号:20A1261809

自律訓練法による注意欠如・多動症者の無条件の自己受容の向上

Enhancing unconditional self-acceptance in people with attention-deficit/hyperactivity disorder through autogenic training
著者 (3件):
資料名:
巻: 32  号:ページ: 43-54(J-STAGE)  発行年: 2020年 
JST資料番号: U1772A  ISSN: 2189-8804  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
引用文献 (37件):
  • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Washington, DC: American Psychiatric Association. (高橋 三郎・大野 裕(監訳)(2014).DSM-5:精神疾患の診断・統計マニュアル 医学書院)
  • Bracken, B. A. (1996). Handbook of self-concept: Developmental, social, and clinical considerations. John Wiley & Sons.
  • Chamberlain, J., & Haaga, D. (2001). Unconditional self-acceptance and responses to negative feedback. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 19, 177-189.
  • Cook, J., Knight, E., Hume, I., & Qureshi, A. (2014). The self-esteem of adults diagnosed with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): A systematic review of the literature. ADHD Attention Deficit and Hyperactivity Disorders, 6, 249-268.
  • Dryden, W. (2013). Unconditional self-acceptance and self-compassion. In the Strength of Self-Acceptance. New York: Springer.
もっと見る
タイトルに関連する用語 (5件):
タイトルに関連する用語
J-GLOBALで独自に切り出した文献タイトルの用語をもとにしたキーワードです

前のページに戻る