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J-GLOBAL ID:202002219623279406   整理番号:20A2296667

「死にたい」と検索する者の相談を促進するインターネット広告の要素は何か?

What are the elements of Internet advertisements to promote help-seeking behaviors of users who search suicide-related words?
著者 (5件):
資料名:
巻: 40  号:ページ: 67-74  発行年: 2020年09月30日 
JST資料番号: L5055A  ISSN: 1883-6046  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
抄録/ポイント:
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本研究では自殺関連語を検索する者の援助要請行動を促しやすいイ...
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引用文献 (27件):
  • [1] Ajzen I: The theory of planned behavior. Organ Behav Hum Decis Process 1991; 50: 179-211.
  • [2] Barbara KR, Karen G: Theory at a glance: A guide for health promotion practice (Second Edition). National Cancer Institute, Bethesda, 2005.(福田吉治,八幡裕一郎,今井博監修:一目でわかるヘルスプロモーション:理論と実践ガイドブック,国立保健医療科学院,埼玉,pp 12-13, 2008.)
  • [3] 源氏田憲一,村田光二:共感的メッセージは本当に効果的なのか?:送り手の印象への影響を中心に.対人社会心理学研究 2007; 7: 21-29.
  • [4] Gunn JF 3rd, Lester D: Using google searches on the internet to monitor suicidal behavior. J Affect Disord 2013; 148: 411-412.
  • [5] Gunnell D, Bennewith B, Kapur N et al: The use of the internet by people who die by suicide in England: A cross sectional study. J Affect Disord 2012; 141: 480-483.
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