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J-GLOBAL ID:202002288297702135   整理番号:20A0518022

言語レジスター理解の発達メカニズムの検討

Examination of comprehension mechanism of linguistic register
著者 (8件):
資料名:
巻: 119  号: 394(HCS2019 54-84)  ページ: 117-122  発行年: 2020年01月18日 
JST資料番号: S0532B  ISSN: 0913-5685  資料種別: 会議録 (C)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
抄録/ポイント:
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分類 (2件):
分類
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心理学一般  ,  情報加工一般 
引用文献 (15件):
  • Andersen, E. S., Brizuela, M., DuPuy, B., & Gonnerman, L. (1999). Cross-linguistic evidence for the early acquisition of discourse markers as register variables. Journal of Pragmatics, 31(10), 1339-1351.
  • Dunn, J., & Kendrick, C. (1982). The speech of two-and three-year-olds to infant siblings: ′′Baby talk′′ and the context of communication. Journal of Child Language, 9(3), 579-595.
  • Asada, K., & Itakura, S. (2012). Social phenotypes of autism spectrum disorders and Williams syndrome: similarities and differences. Frontiers in psychology, 3, 247.
  • Frith, U. (2003). Autism: Explaining the enigma. Oxford: Blackwell Publishing.
  • Hudson, R. A. (1980). Sociolinguistics, Cambridge University Press. London. (松山幹秀, 生田少子訳 1988 『社会言語学』 未来社).
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タイトルに関連する用語 (5件):
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