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J-GLOBAL ID:202102227760287262   整理番号:21A2647621

百年生の大学生による食品自然性属性への重要性【JST・京大機械翻訳】

The Importance Given to Food Naturalness Attributes by Millennial University Students
著者 (5件):
資料名:
巻: 12  号:ページ: 728  発行年: 2020年 
JST資料番号: U7281A  ISSN: 2071-1050  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: スイス (CHE)  言語: 英語 (EN)
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いわゆる天然食品は食品ビジネスにおける最も重要な現在の傾向の1つである。この傾向にもかかわらず,自然性の測定に関する以前の研究は,消費者の異なるグループ間の区別をなさなかった。したがって,本研究の目的は,食品自然性を評価するとき,千年大学生に重要な属性を調査することである。本研究は,372人の回答者のサンプルに投与されたアンケートに基づいている。部分最小二乗(PLS)法を用いて,測定および検証のための標準確認因子解析を行った。その結果,食品がどのように成長しているか,そして,どのように生産され,加工されているかに関連する8つの属性に関連する1つの属性を同定した。これらの知見にはいくつかの含意がある。工場の文脈における以前の尺度の試験とは別に,市場戦略が消費者グループに従事する自然性の異なる理解を取る必要があることを確認した。Copyright 2021 The Author(s) All rights reserved. Translated from English into Japanese by JST.【JST・京大機械翻訳】
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分類 (1件):
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食品一般 
引用文献 (75件):
  • Bollani, L.; Bonadonna, A.; Peira, G. The millennials’ concept of sustainability in the food sector. Sustainability 2019, 11, 2984.
  • Licsandru, T.C.; Cui, C.C. Ethnic marketing to the global millennial consumers: Challenges and opportunities. J. Bus. Res. 2019, 103, 261-274.
  • Cavaliere, A.; Ventura, V. Mismatch between food sustainability and consumer acceptance toward innovation technologies among Millennial students: The case of shelf life extension. J. Clean. Prod. 2018, 175, 641-650.
  • Fοx, D.; Ioannidi, E.; Sun, Y.T.; Jape, V.W.; Bawono, W.R.; Zhang, S.; Perez-Cueto, F.J.A. Consumers with high education levels belonging to the millennial generation from Denmark, Greece, Indonesia and Taiwan differ in the level of knowledge on food waste. Int. J. Gastron. Food Sci. 2018, 11, 49-54.
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