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J-GLOBAL ID:200901019009722760   Update date: Jun. 19, 2024

Murase Koji

ムラセ コウジ | Murase Koji
Affiliation and department:
Job title: lecture
Research field  (2): Physical and health education ,  Sports science
Research keywords  (4): immersion ,  Industry,Conscientiousness ,  symbiosis ,  教師行動
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2025 An Empirical Study on Developing Physical Education Curriculum in a Virtual School
  • 2021 - 2024 Study on "Assessment Triangle" in Inclusive Physical Education
  • 2021 - 2024 How to increase children's immersiveness in physical education classes
  • 2018 - 2022 異学年合同・複式授業の「指導と評価の一体化」を推進する遠隔研修プログラムの開発
  • 2020 - 2022 Online after school: Creating a place for children through exercise
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Papers (43):
  • MURASE Koji, Nguyen Thi Cam Huong. Progress of Educational Reform in Vietnam and Current State of Physical Education in Elementary Schools. 2024. 74. 51-59
  • Koji Murase, Akihisa Umezawa. The Significance of Adaptation Games in Physical Education from the Perspective of Citizenship Education through Reasonable Accommondation. Research Journal of JAPEW. 2024. 40. 19-31
  • 村瀬 浩二. 思考と表現の多様化を生み出す1人1台時代の活用. 体育科教育学研究. 2023. 39. 1. 63-68
  • AAR cycle in self-regulated learning in health and physical education:Focusing on the learner‘s assessment triangle. 2023. 6. 13-21
  • Murase,Koji, Ishikawa Yuko, Norifuji Kazuki. Practice of expression exercise in elementary school physical education. 2023. 73. 35-42
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MISC (7):
  • 大熊 誠二, 鈴木 直樹, 村瀬 浩二, 石井 幸司, 中島 寿宏, 元安 陽一. テクノロジーを活用したGIGA スクール時代の体育授業の作り方-未来の体育へのGateway-. 体育科教育学研究. 2022. 38. 1. 47-47
  • 古田 祥子, 松本 夏歩, 村瀬 浩二. 「アダプテーション」の授業実践と今後への活用. 学芸. 2018. 64. 17-20
  • 村瀬 浩二. フロントライン教育研究 運動・スポーツを楽しむ能力である勤勉性. 初等教育資料. 2017. 949. 78-81
  • 米谷 郁彦, 井沼 瑶, 村瀬 浩二. ネット型ゲームにおける評価基準の提案. 学芸. 2017. 63. 151-154
  • 中山 雄一朗, 村瀬 浩二. ボール運動におけるつまずきのある子への教師の支援とその子どもの変化について. 学芸. 2016. 62. 49-52
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Books (25):
  • 小学校体育(運動領域)指導の手引き【中学年】~楽しく身につく体育の授業
    東洋館出版社 2023 ISBN:9784491053615
  • 小学校体育(運動領域)指導の手引き【高学年】~楽しく身につく体育の授業
    東洋館出版社 2023 ISBN:9784491053622
  • Using Adlerian Psychology for "Well-Being Physical Education"
    2023
  • 複式学級に見るインクルーシブ体育
    2023
  • 運動特性に応じた体育領域別ICT活用アイデア
    明治図書 2022 ISBN:9784183653222
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Lectures and oral presentations  (48):
  • ‘My pace running’ Endurance running practice using wearable devices -Aiming to revitalize communication between students-.
    (14th International Symposium on Computer Science in Sport 2023)
  • 持久走単元におけるICT機器の利活用-コミュニケーションの活性化をねらいとして-
    (日本体育・スポーツ・健康学会第73回大会 2023)
  • 小規模・複式学級の体育授業におけるノンバーバルコミュニケーション
    (日本体育科教育学会第25回大会 2020)
  • 同時双方向的な遠隔体育の実践と学習効果の検討 ーオンラインでの体つくり運動および表現運動の実施からー
    (日本体育科教育学会第25回大会 2020)
  • Physical Education and Communication in Small Elementary Schools
    (The 2020 Yokohama Sport Conference 2020)
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Works (4):
  • 学校体育に関する生徒の意識調査(高校生の意識)
    神奈川県立体育センター 2008 -
  • 学校体育に関する生徒の意識調査(3年継続研究のまとめ)
    神奈川県立体育センター 2008 -
  • 学校体育に関する生徒の意識調査(中学生)
    神奈川県立体育センター 2007 -
  • 国民体育大会神奈川県代表選手の健康管理と健康調査事業(平成6年-21年)
    1995 -
Education (2):
  • - 1995 Yokohama National University
  • - 1993 Yokohama National University College of Education
Professional career (1):
  • Master of pedagogy (Yokohama National University)
Work history (5):
  • 2018/04 - 現在 Wakayama University Faculty of education professor
  • 2013/04 - 2017/03 Wakayama University Faculty of Education Associate professor
  • 2014 - Wakayama University Faculty of Education
  • 2012/04 - 2013/03 Faculty of education,Wakayama University lecture
  • 2010/04 - 2012/03 Faculty of Human Science,Osaka International University lecture
Committee career (9):
  • 2023/02 - 現在 かつらぎ町スポーツ振興委員会 委員長
  • 2019/04 - 現在 和歌山県ゴールデンキッズ選考委員会 委員長
  • 2016/09 - 2017/03 スポーツ庁 全国体力・運動能力、運動週間等調査作成資料活用ワーキンググループ委員
  • 2015/09 - 2016/03 文部科学省 「平成27年度幼児期の運動に関する指導参考資料(映像資料等)作成事業」委員
  • 2014/05 - 2016/03 和歌山県教育委員会 体力・授業力アップモデル工連絡協議会委員
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Association Membership(s) (6):
日本教育工学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR THE PEDAGOGY OF PHYSICAL EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  スポーツ教育学会 ,  日本スポーツ心理学会 ,  日本体育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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