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J-GLOBAL ID:200901087779139774   Update date: Jul. 02, 2024

TAKUBO Miha

タクボ ミハ | TAKUBO Miha
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field  (3): Business administration ,  Business administration ,  Business administration
Research keywords  (4): Game-Based Learning ,  経営学教育 ,  ビジネスゲーム ,  組織学習
Research theme for competitive and other funds  (23):
  • 2023 - 2025 総合的学習を扱うゲームの意思決定履歴を用いた学習成果の検討
  • 2021 - 2023 オンライン学習環境で実践可能なアテンションゲームの制作
  • 2021 - 2022 リモート環境対応型 OAG(Online Attention Game)を用いた情報リテラシー・情報倫理教育教材の開発
  • 2020 - 2021 リモート環境における情報リテラシー・情報倫理教育教材開発
  • 2019 - 2021 ネットワークを応用したアテンションゲームの制作
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Papers (18):
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MISC (70):
  • Miha Takubo. Learning through Developing and Practice of Educational Games on Social Issues for University Students. Proceedings of JASAG National Conference 2023 Autumn. 2023. 42-43
  • 田窪美葉. 学生によるすごろく型PowerPointゲームの開発・実践事例報告. 横浜国立大学ビジネスシミュレーション研究拠点会議 兼 第26回YBGユーザ会議内発表資料. 2023. スライド21枚
  • A Study of Attention-Getting Post Headlines - Through the Practice of the Online Attention Game. Proceedings of JASAG National Conference 2022 Autumn. 2022. 56-61
  • A Practice of the Ohgiri Online Attention Games: How do We Express Various Ways of Thinking?. Proceedings of JASAG National Conference 2021 Autumn. 2021. 128-133
  • Miha Takubo, Tadao Obana, Yohko Orito, Kiyoshi Murata, Tadayuki Okamoto, Hidenobu Sai. The Online Attention Game in a Diversity Society. Proceedings of JASAG National Conference 2020 Autumn. 2020. 86-89
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Books (3):
  • 国際ビジネスゲームを通じた国際交流促進
    大阪国際大学 国際関係研究所 2013
  • ビジネス学びのことはじめ : ステップアップ・ワークブック
    ナカニシヤ出版 2010 ISBN:9784779504242
  • 電子自治体の実現に向けて
    財団法人 地方自治情報センター 2002
Lectures and oral presentations  (73):
  • Learning through Developing and Practice of Educational Games on Social Issues for University Students
    (Proceedings of JASAG National Conference 2023 Autumn 2023)
  • Development of Management Education Materials with Decision Making Records using MG Online Game
    (2023)
  • 学生によるすごろく型PowerPointゲームの開発・実践事例報告
    (横浜国立大学ビジネスシミュレーション研究拠点会議 兼 第26回YBGユーザ会議内発表資料 2023)
  • A Study of Attention-Getting Post Headlines - Through the Practice of the Online Attention Game
    (Proceedings of JASAG National Conference 2022 Autumn 2022)
  • A Practice of the Ohgiri Online Attention Games: How do We Express Various Ways of Thinking?
    (Proceedings of JASAG National Conference 2021 Autumn 2021)
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Professional career (1):
  • (BLANK) (Osaka University)
Work history (12):
  • 2024/04 - 現在 Ehime University Faculty of Collaborative Regional Innovation Dept of Industrial Management
  • 2012/04 - 現在 Osaka University of Economics Faculty of Information Technology and Social Sciences
  • 2018/04 - 2024/03 Osaka International University
  • 2014/04 - 2018/03 Osaka International University
  • 2008/04 - 2014/03 Osaka International University
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Committee career (9):
  • 2024/04 - 現在 経営情報学会 代議員
  • 2023/06 - 現在 日本シミュレーション&ゲーミング学会 理事
  • 2019/04 - 2021/03 経営情報学会 代議員
  • 2016/04 - 2018/03 教育システム情報学会 関西支部 運営委員
  • 2016/05 - 2018/01 関西電力 北河内地域エネルギーサービス懇談会委員
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Awards (1):
  • 2020/10 - Multidisciplinary International Social Networks Conference(MISNC) 2020 Best paper of MISNC 2020 How Do Students and Researchers Behave and Feel While Playing the “Online Attention Game”?
Association Membership(s) (10):
日本情報経営学会 ,  教育システム情報学会 ,  ゲーム学会 ,  コンピュータ利用教育学会 ,  日本シミュレーション&ゲーミング学会 ,  組織学会 ,  日本社会情報学会 ,  経営情報学会 ,  電子情報通信学会 ,  日本マネジメント学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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