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J-GLOBAL ID:201101049716496746   Update date: Nov. 19, 2024

NAKANISHI KAYOKO

ナカニシ カヨコ | NAKANISHI KAYOKO
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (1): アメリカ文学・文化
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2026 海洋国家アメリカの文学的想像力:19世紀ミンストレルと異文化交流
  • 2020 - 2023 海洋国家アメリカの文学的想像力:19世紀ミンストレルの文学表象と海外輸出
  • 2017 - 2020 海洋国家アメリカの文学的想像力:アメリカン・ルネサンスと日米を結ぶ19世紀の言説
  • 2017 - 2018 『ホーソーンのプロヴィデンス-芸術思想と長編創作の技法』出版
  • 2015 - 2018 Studies on the reciprocal influences of the acts of reading and writing in American Literature from the 19th Century to the 21st Century
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Papers (15):
  • 文法から読みとく文学作品のコンテキスト:ヘミングウェイとトウェインの短編より. チャート ネットワーク. 2017. 83. 20-22
  • Hawthorne's "Village Gossips" in The House of the Seven GablesーA Foretold Curse and an Abrupt Happy Ending-. 2017. 50. 231-244
  • 書評論文 カイ・T・エリクソン 著, 村上直之 岩田強 訳『あぶれピューリタン -逸脱の社会学』現代人文社2014年. フォーラム. 2016. 21. 29-38
  • Practice and Assessment of Extracurricular PBL Program to Promote "Self-directedness" and "Receptivity of Different Cultures" : A Case Study of KSU Student-centered Activities at the WACE World Conference in 2015. 2016. 6. 49-63
  • 『大理石の牧神』におけるホーソーンのペシミズム-梟の塔の天体観望者-. フォーラム. 2014. 19. 17-33
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MISC (5):
  • シンポジウム報告 ミニ・シンポジウム「ホーソーン・アフタヌーン」 編集をめぐる攻防-検閲・炎上・誤読. 『関西アメリカ文学』. 2023. 60. 58-59
  • 書評 David S. Reynolds Beneath the American Renaissance: The Subversive Imagination in the Age of Emerson and Melville Oxford UP, 2011(1988)、xii+625pp.. 『フォーラム』. 2023. 28. 1-10
  • 書評 私の一冊「19世紀アメリカの海洋フロンティアと船乗りたち」 Brian Rouleau, With Sails Whitening Every Sea: Mariners and the Making of an American Maritime Empire, 2014. xii+268 pp. . 『関西英文学研究』. 2023. 16. 37-40
  • 書評 高尾直知著『〈嘆き〉はホーソーンに良く似合う』(中央大学出版部、2020年). 2021
  • 書評 成田雅彦著『ホーソーンと孤児の時代--アメリカン・ルネサンスの精神史をめぐって』ミネルヴァ書房 2012年. アメリカ学会会報-The American Studies Newsletter-. 2013. 183. 4
Books (7):
  • <I>Journal of an African Cruiser</I>
    2022
  • "Hawthorne's Real Life Ghost Story: A Genius for Fiction Writing" <I>Pleasure of Text Reading: Critical Essays on American Literature</I>
    2021
  • Hawthorne'sEnds for Writing Literature:"Solid Cash" and "Bubble Reputations"
    2019
  • <I>Literary Imagination of Maritime America: Naval Discourse and Antebellum Writers</I>
    2018
  • ホーソーンのプロヴィデンス-芸術思想と長編創作の技法
    開文社出版 2017
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Lectures and oral presentations  (18):
  • ホーソーンとペリーのBlackface Minstrelsy -『アフリカ巡航者の日誌』と『日本遠征記』を中心に-
    (多民族研究学会第40回全国大会 2023)
  • ホーソーンとペリーのミンストレル-『アフリカ巡航者の日誌』と『日本遠征記』を中心に
    (立命館大学英米文学会第 32 回大会 2023)
  • 黒船のミンストレル・ショー
    (京都産業大学 ことばの科学研究センター 2023年度第2回研究会 2023)
  • 「アメリカン・ルネサンス再考」Reunolds, David S. <I>Beneath the American Renaissance: The Subversive Imagination in the Age of Emerson and Melville</I>. Oxford UP, 2011(1998初版)
    (日本ナサニエル・ホーソーン協会関西支部12月例会 批評読書会 2022)
  • 「Hathorne とPerryのミンストレル-<I>Journal of African Cruiser</I> と日本遠征」
    (日本アメリカ文学会第61回全国大会 2022)
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Works (1):
  • 書評 成田雅彦著『ホーソーンと孤児の時代--アメリカン・ルネサンスの精神史をめぐって』ミネルヴァ書房 2012年
    2013 -
Education (3):
  • 2005 - 2008 Kyoto University
  • 2003 - 2005 Kyoto University Graduate School, Division of Human and Environmental Studies
  • 1999 - 2003 Osaka Women's University
Professional career (3):
  • 博士(人間・環境学) (京都大学大学院)
  • 修士(人間・環境学) (京都大学大学院)
  • 文学士 (大阪女子大学)
Work history (4):
  • 2018/04 - 2023/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Cultural Studies Department of Intercultural Studies Professor
  • 2011/04/01 - 2018/03/31 Associate Professor Faculty of Cultural Studies, Department of Intercultural Studies
  • 2011/04 - 2018/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Cultural Studies Department of Intercultural Studies Associate Professor
  • 2008/04 - 2011/03 Assistant Professor
Committee career (5):
  • 2019 - 現在 日本ナサニエル・ホーソーン協会 理事、編集委員
  • 2013 - 現在 日本ナサニエル・ホーソーン協会 役員
  • 2015 - 2019 日本ナサニエル・ホーソーン協会 理事、会計
  • 2016/04 - 2018/03 日本英文学会 関西支部大会準備委員
  • 2009/06 - 2011/05 日本ナサニエル・ホーソーン協会 事務局役員
Association Membership(s) (5):
日本ウィリアム・フォークナー学会 ,  アメリカ学会 ,  日本アメリカ文学会 ,  日本ナサニエル・ホーソーン協会 ,  日本英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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