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J-GLOBAL ID:201201090629375301   Update date: Feb. 14, 2024

Li Zejian

リ タクケン | Li Zejian
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://scholar.google.co.jp/citations?user=NIrfHnAAAAAJ&hl=ja
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (5): Dynamic Economics and Management Analysis on the Development Approach of Firms and Industries of Emerging Countries. ,  ものづくり戦略 ,  新興国市場戦略 ,  企業成長・製品開発 ,  途上国工業化・産業自立化
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2025 自動車の電動化に伴う競争ルールの変化と企業戦略的行動の新方向性:日欧中の比較分析
  • 2015 - 2018 アジア新興国地場系自動車企業の製品開発:能力構築メカニズムとボトルネックの所在
  • 2014 - 2017 Mega-Platform Strategies of Japanese and European Automakers and Transformation of Supply Chains
  • 2011 - 2016 Competitive Advantage of Regions: Comparative Studies of Industries in Europe and East Asia
  • 2010 - 2014 A Dynamic Analysis on Market Strategy and Organizational Capability of Manufacturing Firms in Emerging Countries
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Papers (16):
MISC (8):
  • 世界最大の自動車王国 激変期を迎えた中国自動車市場で勝つには. 週刊『エコノミスト』. 2015. 93. 39. 56-57
  • 自動車の販売台数は失速 (中国・ギリシャ : 終わらぬ危機) -- (産業の実態). 週刊『エコノミスト』. 2015. 90. 30. 30-30
  • 李 澤建, 大, 産業大学大学院経済学研究科准. 変化する自動車市場 消費者の嗜好つかめない日系 内陸・2級都市へ重心移動 -- (産業編). 週刊『エコノミスト』. 2015. 93. 7. pp.32-33
  • 李 澤建. 世界最大の自動車市場で追い詰められた日本車と民族資本. 2012. 90. 50. 36-37
  • 李 澤建. 学者が斬る(510)世界最大の中国自動車市場での日本車の課題. エコノミスト. 2011. 89. 25. 46-49
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Books (7):
  • Growth strategy of EMNCs in emerging markets.
    晃洋書房 2019
  • 『グローバル経営史:国境を越える産業ダイナミズム』第4章
    名古屋大学出版会 2016
  • 『新興国市場戦略論:日本企業の今後の重要戦略を考える』第16章
    有斐閣 2015
  • 『新興国市場戦略論:日本企業の今後の重要戦略を考える』第10章
    有斐閣 2015
  • Organizing Global Technology Flows: Institutions, Actors, and Processes, chapter 9
    New York: Routledge 2014 ISBN:9780415843904
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Lectures and oral presentations  (16):
  • 中国自動車産業の『三国志』
    (大阪産業大学孔子学院2017年度中国経済シリーズ講座 2017)
  • 中国民族系自動車メーカーのメガ・プラットフォーム戦略
    (第11回(2017)日中自動車産業研究交流会 2017)
  • Mega-platform Strategies and Product-Architecture-Defining Competition: Potential Impacts of Chinese Automakers’ Challenges'
    (25th Gerpisa International Colloquium 2017)
  • 勃興する新興国市場と民族系自動車メーカーの競争力
    (2016年度大阪産業大学孔子学院中国経済シリーズ講座 2016)
  • 中国民族系自動車メーカーの環境適応的成長戦略
    (2015年度第8回中国経済研究会@京都大学 2016)
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Education (1):
  • 2006 - 2009 Kyoto University Graduate School, Division of Economics 現代経済・経営分析
Professional career (2):
  • 修士(経済学) (京都大学)
  • 博士(経済学) (京都大学)
Work history (11):
  • 2020/04/01 - 大阪産業大学 経済学部・大学院経済学研究科 教授
  • 2018/04/01 - 2020/03/31 岡山大学 研究推進産官連携機構 客員准教授【MOT】
  • 2013/04/01 - 2020/03/31 大阪産業大学 大学院経済学研究科 准教授
  • 2013/04/01 - 2020/03/31 大阪産業大学 経済学部 准教授
  • 2017/04/01 - 2018/03/31 大阪市立大学 大学院創造都市研究科 非常勤講師【国際経営論(集中講義)】
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Committee career (2):
  • 2021/09 - 現在 アジア経営学会 理事
  • 2015/09 - 2021/08 Japan Scholarly Association for Asian Management Councillor
Awards (2):
  • 2021/09 - Japan Association for Evolutionary Economics Young Researcher Award of Japan Association for Evolutionary Economics: Young Researcher JAFEE Award 2021 Japan
  • 2015/11 - The Japan-China Society, Inc. 日中協会賞 ‘Eco-innovation and firm growth: leading edge of China’s electric vehicle business’ International Journal of Automotive Technology and Management (IJATM) Vol. 15, No. 3, 2015, pp226-243.
Association Membership(s) (8):
Gerpisa-THE INTERNATIONAL NETWORK OF THE AUTOMOBILE ,  The Academic Association for Organizational Science ,  Japan Association for Evolutionary Economics ,  Japan Academy of international Business Studies ,  Business History Society of Japan ,  The Society for Industrial Studies, Japan ,  Japan Scholarly Association for Asian Management ,  自動車問題研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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