Rchr
J-GLOBAL ID:201301087274993900   Update date: Aug. 24, 2022

TAKASHI KAWANABE

カワナベ タカシ | TAKASHI KAWANABE
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (1): 概念発達、素朴知識、教授学習、心理学教育、探究的な学び
Papers (11):
more...
Books (9):
  • 発達の捉え方・『新しい教職教育講座 教職教育編4 教育心理学』(神藤貴昭/橋本憲尚編著)
    ミネルヴァ書房 2019 ISBN:9784623081875
  • 大学のIR Q&A
    玉川大学出版部 2013
  • 子どもの論理と教科の論理からの介入・『子どもの論理を活かす授業づくり-デザイン実験の教育実践心理学-』(吉田甫/エリック・ディコルテ編著)
    北大路書房 2009
  • 理論と実践をつなぐデザイン実験・『子どもの論理を活かす授業づくり-デザイン実験の教育実践心理学-』(吉田甫/エリック・ディコルテ編著)
    北大路書房 2009
  • デザイン実験の課題と展望・『子どもの論理を活かす授業づくり-デザイン実験の教育実践心理学-』(吉田甫/エリック・ディコルテ編著)
    北大路書房 2009
more...
Lectures and oral presentations  (20):
  • アクティブラーニングの実質化に向けて
    (関東学院大学全学FD・SD フォーラム 2015)
  • 教学IR におけるリサーチ・クエスチョンの作り方-教育改善の実現に向けて-
    (SPODフォーラム 2015)
  • 立命館大学におけるピア・サポート活動促進の取り組み(2)-ピア・サポート団体同士のつながりの構築に向けて-
    (第20回FDフォーラム 2015)
  • なぜ子どもへの学習支援が役立たなくなるのか-介在するメカニズムと本当の支援のあり方-
    (日本教育心理学会第56回総会 2014)
  • 全学で活用したmanabaの利用状況と初年次教育の実践事例
    (第14回manabaセミナー〜ポートフォリオ・LMS の先端事例研究〜 2014)
more...
Education (4):
  • - 2011 Ritsumeikan University Graduate School of Letters Department of Psychology
  • - 2006 Ritsumeikan University Graduate School of Letters Department of Psychology
  • - 2005 Lancaster University Developmental Psychology MSc
  • - 2004 Ritsumeikan University College of Letters Department of Psychology
Professional career (1):
  • Doctor of Philosophy (Ritsumeikan University)
Work history (3):
  • 2017/04/01 - Ritsumeikan University College of Letters, Associate Professor
  • 2013/04/01 - 2017/03/31 Ritsumeikan University Institution for Teaching and Learning, Associate Professor
  • 2011/04/01 - 2013/03/31 Ritsumeikan University Institution for Teaching and Learning, Lecturer
Association Membership(s) (2):
Liberal and General Education Society of Japan ,  The Japanese Association of Educational Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page