Rchr
J-GLOBAL ID:201601002628137958   Update date: Apr. 01, 2024

Isojima Akiyo

イソジマ アキヨ | Isojima Akiyo
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.naro.affrc.go.jp/tarc/introduction/chart/0202/index.html
Research field  (1): Agricultural and food economics
Research keywords  (6): 消費者 ,  贈答 ,  果物 ,  おすそわけ袋 ,  マーケティング・リサーチ ,  消費者ニーズ
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2012 - 2015 Establishment of Marketing Strategies for Fruits as Gifts Utilizing the Interaction between Consumers
  • 2010 - 2012 Development of Knowledge CreationMethod Related to the Evaluationand Extension of Skilled Farmer's Technology for Agricultural Innovation
Papers (14):
more...
MISC (21):
more...
Books (2):
  • 果物の贈答マーケティング
    農林統計協会 2018
  • 農産物購買における消費者ニーズーマーケティング・リサーチによる-
    農林統計協会 2009
Education (2):
  • 1990 - 1991 University of Tsukuba
  • 1986 - 1990 University of Tsukuba
Professional career (1):
  • 博士(農学)
Work history (10):
  • 2017/04 - 現在 東北農業研究センター 企画部産学連携室 兼 生産基盤研究領域 農業技術コミュニケーター
  • 2016/04 - 2017/03 東北農業研究センター 生産基盤研究領域 上級研究員
  • 2011/04 - 2016/03 東北農業研究センター 生産基盤研究領域 主任研究員
  • 2007/04 - 2011/03 (兼)中央農業総合研究センター マーケティング研究チーム 主任研究員
  • 2006/04 - 2011/03 東北農業研究センター 東北地域活性化研究チーム 主任研究員
Show all
Awards (4):
  • 2019/09 - 日本農業経営学会 学術賞 果物の贈答マーケティングに関する研究
  • 2018/08 - 東北農業経済学会 木下賞(学術賞) 果物の贈答マーケティングに関する研究
  • 2011/06 - 日本フードシステム学会 学術賞 農産物購買における消費者ニーズ-マーケティング・リサーチによる-
  • 2010/08 - 東北農業経済学会 学会誌賞 自家消費用および贈答用リンゴに対する消費者ニーズの解明-評価グリッド法による接近-
Association Membership(s) (2):
THE AGRICULTURAL ECONOMIC SOCIETY OF TOHOKU ,  THE FARM MANAGEMENT SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page