Rchr
J-GLOBAL ID:201801012385331661
Update date: Jun. 13, 2024
Yamazaki Miho
ヤマザキ ミホ | Yamazaki Miho
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Teikyo University Faculty of Education
About Teikyo University Faculty of Education
Search "Teikyo University Faculty of Education"
Detailed information
Job title:
講師(移行)
Research keywords (1):
数学教育
Research theme for competitive and other funds (2):
2020 - 2024 非認知的能力育成のエビデンスベースな施策を教科の特質に即して立案する方法の開発
2019 - 2022 数学授業において学習者の抱く「数学的価値」に関する日豪比較研究
Papers (15):
Miho Yamazaki. A Study of Japanese and Australian Students’ Mathematical Values in Problem-Solving. Values and Valuing in Mathematics Education. 2024. 313-335
山崎美穂. 数学学習との関連における数学的価値の特徴:選択された解法,数学的価値の対象,数学的価値の文脈に着目して. 帝京大学教育学部紀要. 2022. 10. 73-83
Miho YAMAZAKI. A Feature of Mathematical Values in Selecting a Solution. 2020. 44. 4. 301-309
山崎 美穂. 高等女学校用教科書『数学1』における裁縫の問題場面の役割に関する一考察: 「図形と移動」の学習展開に焦点をあてて. 帝京大学教育学部紀要. 2020. 8. 51-58
Miho Yamazaki. A framework for learners' mathematical values: Analyzing children's selection of solutions. 2019. 10. 43-54
more...
Books (4):
小学校教師の専門性に基づく授業構想
現代図書 2024 ISBN:4434337122
小学校教師の専門性探究
星雲社 2023 ISBN:443431792X
初等算数科教育 (新・教職課程演習)
協同出版 2021 ISBN:4319003543
小学校教師の専門性育成
現代図書 2020 ISBN:4434273027
Lectures and oral presentations (17):
算数科における非認知能力の評価と認知能力の評価の関係:学力テストの問題に即した考察を通して
(日本数学教育学会第12回春期研究大会 2024)
小学校算数科に固有な非認知能力と認知能力の関係:教師による非認知能力の評価と学力テストの結果の考察
(日本教科教育学会 第49回全国大会 2023)
A Cross-Cultural Comparison of the Characteristics of Mathematical Values Held by Learners in Japan and Australia
(2023)
数学教育の内容・領域に固有な非認知能力に対する教師による評価:算数科の領域「図形」における評価の特徴
(日本数学教育学会第10回春期研究大会 2022)
A Study of the Involvement of Mathematical Values in Socio-critical Modelling
(2021)
more...
Committee career (2):
2020/07 - 2024/09 日本科学教育学会 若手活性化委員会
2020/09 - 2024/06 日本数学教育学会 算数教育編集部・幹事
Association Membership(s) (2):
JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION
, JAPAN SOCIETY OF MATHEMATICAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM