Rchr
J-GLOBAL ID:200901012918098450   Update date: Feb. 01, 2024

Karita Tomonori

カリタ トモノリ | Karita Tomonori
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.karilab.jp
Research field  (4): Human interfaces and interactions ,  Social psychology ,  Rehabilitation science ,  Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (43):
  • 2023 - 2028 A Content Development Model and Implementation for Context-Responsive Micro-Credentials in Higher Education
  • 2021 - 2026 多様な受験者の高度テスト配慮を実現したCBT環境の開発と教育テスト実施改善の研究
  • 2022 - 2025 According to COVID-19 Impact of visiting education on the learning environment
  • 2022 - 2024 文部科学省著作教科書のデジタルデータを活用した指導の実践研究
  • 2022 - 2023 重症心身障害児者が容易に意思表出できる音声出力型会話補助装置の開発
Show all
Papers (108):
  • 苅田知則. 〈基礎知識〉 生涯学習の基礎知識3 愛媛大学における重度・重複障害者等の生涯にわたる学びの場づくり. 肢体不自由教育. 2022. 257. 257. 48-51
  • Von Ralph Dane Marquez Herbuela, Tomonori Karita, Yoshiya Furukawa, Yoshinori Wada, Akihiro Toya, Shuichiro Senba, Eiko Onishi, Tatsuo Saeki. Machine learning-based classification of the movements of children with profound or severe intellectual or multiple disabilities using environment data features. PLOS ONE. 2022. 17. 6. e0269472-e0269472
  • 苅田知則. 連載・知的障害者の学びを支援する高等教育機関の挑戦 第14回 愛媛大学における重度重複障害者等の生涯にわたる学びの場づくり. 文部科学 教育通信. 2022. 532. 532. 11-13
  • Lifelong Education for Individuals with SMID (Severe Motor and Intellectual Disabilities) : An Initiative for "Visiting (or Remote) College and Open College at Ehime University Program" through Regional Cooperation. Journal of faculty and staff development in higher education. 2022. 21. 99-106
  • 苅田 知則, 潘 秋静, 新開 多恵, 樫木 暢子, 八木 良広, 班 婷. 免許法認定通信教育の実践成果と課題-現職教員を対象としたリカレント教育プログラムと特別支援学校教諭養成プログラムから-. 大学教育実践ジャーナル. 2022. 21. 21. 107-115
more...
MISC (49):
more...
Patents (4):
Books (12):
  • 見えの困難への対応 : 視覚障害教育領域
    建帛社 2022 ISBN:9784767921235
  • 支援機器を用いた合理的配慮概論 : 合理的配慮
    建帛社 2021 ISBN:9784767921310
  • 認知機能・知的機能の困難への対応 : 知的障害教育領域
    建帛社 2021 ISBN:9784767921259
  • 健康面の困難への対応 : 病弱教育領域
    建帛社 2021 ISBN:9784767921273
  • 運動機能の困難への対応 : 肢体不自由教育領域
    建帛社 2021 ISBN:9784767921266
more...
Lectures and oral presentations  (51):
  • 長期欠席児のための遠隔授業支援システム ~ 指さし拡大機能の動作安定性テスト ~
    (HCGシンポジウム2022 2022)
  • 視線入力を用いた全方向移動型アバターロボットの運動生成
    (第110回福祉情報工学研究会 2021)
  • Children With PIMD/SMID’s Expressive Behaviors: Development and Testing of Childside App - The First Step for Independent Communication and Mobility-
    (The 6th IAFOR International Conference on Education 2021)
  • Children With PIMD/SMID’s Expressive Behaviors:Development and Testing of ChildSIDE App, The First Step for Independent Communication and Mobility
    (2020 3rd International Conference on Education Technology Management 2020)
  • 実態把握と合理的配慮提供のための指標FIAT-LD Trial3の検討 読み書き困難のある児童生徒が在籍する通常学級における活用を通して
    (日本特殊教育学会第58回大会(2020福岡大会) 2020)
more...
Education (4):
  • - 2000 Kyushu University
  • - 2000 Kyushu University Graduate School, Division of Human and Environmental Studies
  • - 1995 Kyushu University School of Education
  • - 1995 Kyushu University Faculty of Education
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (九州大学)
Work history (8):
  • 2021/04 - 現在 Ehime University Center for Inclusive Education, Faculty of Education Director
  • 2020/04 - 現在 Ehime University Faculty of Education Professor
  • 2008 - Ehime University Faculty of Education Associate Professor
  • 2008 - - Faculty of Education, Ehime University
  • 2004 - 2005 The University of Tokyo Research Center for Advanced Science and Technology
Show all
Committee career (4):
  • 2005/06 - 現在 愛媛県教育委員会 巡回相談員
  • 2010/06 - 2020/06 松山市教育委員会 就学指導委員会委員(現:教育支援委員会委員)
  • 2008 - 日本環境心理学会 運営委員
  • 2005 - 2006 日本質的心理学会 時限付き会務委員
Awards (1):
  • 2020/12 - 文部科学省 「障害者の生涯学習支援活動」に係る文部科学大臣表彰 愛媛大学教育学部特別支援教育講座 TREASuREプロジェク ト
Association Membership(s) (10):
日本環境心理学会 ,  ヒューマンインターフェース学会 ,  言語発達障害研究会 ,  日本健康心理学会 ,  日本特殊教育学会 ,  人間・環境学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本心理学会 ,  The Japanese Society of Environmental Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page