Rchr
J-GLOBAL ID:200901042192047695   Update date: Sep. 11, 2023

Keiko Tasaki

タサキ ケイコ | Keiko Tasaki
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://square.umin.ac.jp/dmcare/index.html
Research field  (2): Basic nursing ,  Clinical nursing
Research keywords  (1): diabetes education, nurse, teaching style, team medical care
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2016 - 2018 アクションリサーチに基づいた成人2型糖尿病患者のレジリエンス教育プログラムの開発
  • 2013 - 2016 患者目線に立った糖尿病チーム医療を促進する看護師の実践能力育成方法の開発
  • 2009 - 2012 糖尿病チーム医療を推進する看護師のスキルアップ戦略
  • 2005 - 2007 若年発症1型糖尿病患者の食行動に関する心理過程解明のための尺度開発
  • 2004 - 2006 糖尿病療養行動能力アセスメント尺度の開発
Show all
Papers (63):
MISC (7):
more...
Lectures and oral presentations  (13):
  • 「看護師が糖尿病チーム医療を促進する スキルを高めるe-learning教材」 で学習した看護師の12ヶ月後の変化
    (第23回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 2018)
  • 看護師が糖尿病チーム医療を 促進するスキルを高める e-learning 教育方法の開発 ~初回学習した看護師による教材評価と自己評価~
    (第22回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 2017)
  • Webサイトを活用した糖尿病ケアシステムの開発-糖尿病問診データベース作成のプロセス
    (第4回看護理工学会学術集会 2016)
  • Nurse teaching styles, social skills, and critical thinking in diabetes patient education
    (IDF 2015 Word Diabetes Congress 2015)
  • 糖尿病チーム医療において看護師が困難ととらえる実践の構造
    (第20回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 2015)
more...
Education (2):
  • 2008 - Kanazawa University Graduate School, Division of Medical Sciences
  • 2002 - Kanazawa University Graduate School, Division of Medical Sciences
Professional career (2):
  • 修士(保健学) (金沢大学)
  • 博士(保健学) (金沢大学)
Committee career (3):
  • 2018/09 - 現在 日本糖尿病療養指導士認定機構 認定委員
  • 2018/09 - 現在 日本糖尿病教育・看護学会 編集委員
  • 2012/08 - 2018/09 日本糖尿病教育・看護学会 看護研修会認定委員
Awards (2):
  • 2013/09/22 - 第18回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 JADEN18 Awards 透析導入後3年経過した2型糖尿病患者の周囲の人々に対する思い
  • 2012/09/30 - 第17回日本糖尿病教育・看護学会学術集会 JADEN17 Awards 治療中断した2型尿病患者の通院再開に至るまでの体験
Association Membership(s) (6):
看護実践学会 ,  Japanese Society of Nursing Research ,  Japan Diabetes Society ,  Japan Academy of Nursing Science ,  Japan Academy of Diabetes Education and Nursing ,  JAPANESE SOCIETY OF CANCER NURSING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page