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J-GLOBAL ID:200901043607244501   Update date: Feb. 09, 2024

Okuse Yoshiyuki

オクセ ヨシユキ | Okuse Yoshiyuki
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www.isc.senshu-u.ac.jp/~thc0639/
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): sales promotion ,  price ,  pricing ,  Marketing Research ,  Market Research ,  Marketing ,  Consumer Behavior
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2019 - 2023 視線動向データを踏まえた消費者の価格知覚に関する研究
  • 2016 - 2019 A study for theory construction on consumer's preference reversal
  • 2015 - 2019 Research on the Effect of Odd Pricing on Consumer Behavior
  • 2013 - 2017 A Study of Consumer Choice Behavior Considering Situational Factors and Choice Objective
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Papers (39):
  • Shuzo Abe, Takeshi Ideno, Yoshiyuki Okuse, Mitsuru Kaneko, Yuki Tamari, Yuki Mitomi, Kenichi Hachisu. Does Order of Presentation Affect the Focus of Comparison? An Empirical Study of Eye-Tracking Data. 2021. 42. 1. 53-62
  • Yoshiyuki Okuse. An Review on Eye Tracking Research in Marketing. 2021. 112. 37-42
  • Yoshiyuki Okuse. Digital Pricing in Japan. 2020. 54. 2. 16-25
  • Shuzo Abe, Yoshiyuki Okuse. Direction of comparison effect and consumer research: from general to specific implications. Behaviormetrika, Springer Japan. 2018. 45. 1. >211-220
  • オクセ ヨシユキ. The effect of the advertising price display format on consumer price perception. 2017. 48. 9. >
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MISC (21):
  • Yoshiyuki Okuse. Comment on successful dynamic pricing. SERI Monthly. 2020. 58. 12. 25
  • Yoshiyuki Okuse. A Short Essay on Dynamic Pricing. 2020. 530. 47-49
  • 奥瀬 喜之. サブスクリプションモデルの価格戦略. 宣伝会議. 2019. 934. >58-59
  • Yoshiyuki Okuse. The Influence of Price Endings on Consumer Preference. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 644-644
  • 奥瀬 喜之. 消費者心理を考慮した価格設定のすすめ. 神奈川新聞. 2011. >
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Books (9):
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502289910
  • 消費者行動の実証研究
    中央経済社 2018
  • Introduction to retail data analysis
    2014 ISBN:9784502096303
  • 経済・経営・商学のための実践データ分析:アンケート・購買履歴データをいかす
    講談社 2012
  • Introduction to Marketing Research
    2008 ISBN:9784569704494
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Lectures and oral presentations  (55):
  • テキストデータによる情報受信者の 解釈レベルについての検討
    (日本商業学会 第 72 回 全国研究大会 2022)
  • 製品選択と眼球運動に関する探索的研究
    (第64回消費者行動研究コンファレンス 2022年5月15日 日本消費者行動研究学会 2022年5月15日 2022)
  • ネット上の口コミの発信要因の関係性に関する研究
    (第64回消費者行動研究コンファレンス 2022年5月15日 日本消費者行動研究学会 2022)
  • 言語的カテゴリーモデル(LCM)を用いた解釈レベル の検討
    (第63回消費者行動研究コンファレンス 2021)
  • 顧客満足度情報の提供が上位 3 社の評価に与える 影響の分析
    (第61回消費者行動研究コンファレンス 2020)
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Education (7):
  • 2010 - 2019 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 1997 - 2000 Gakushuin University Graduate School of Management Graduate Course in Management
  • 1995 - 1997 Gakushuin University
  • 1991 - 1995 Gakushuin University
  • 1988 - 1991 愛知県立岡崎北高等学校
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Professional career (1):
  • 修士(経営学) (学習院大学)
Work history (13):
  • 2012/04 - 現在 Senshu University School of Commerce Professor
  • 2011/04 - 現在 Waseda University Research Center for Consumer Behavior Visiting Scholar
  • 2005/04 - 現在 Chuo University Faculty of Commerce
  • 2017/04 - 2024/03 Tokyo University of Science
  • 2004/04 - 2012/03 Senshu University School of Commerce Associate Professor
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Committee career (12):
  • 2023/06 - 現在 日本経営数学会 理事
  • 2023/05 - 現在 日本商業学会 『流通研究』編集委員
  • 2021/05 - 現在 日本商業学会 『JSMDレビュー』編集委員
  • 2019/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2015/06 - 現在 日本行動計量学会 和文誌編集委員
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Association Membership(s) (10):
Japan Marketing Academy ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies ,  日本フードサービス学会 ,  日本経営数学会 ,  Institute for Operations Research and the Management Sciences ,  American Marketing Association ,  Japan Association for Evolutionary Economics ,  The Behaviormetric Society of Japan ,  Japan Institute of Marketing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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