Rchr
J-GLOBAL ID:200901049794328118   Update date: Oct. 09, 2024

Kusunoki Fusako

クスノキ フサコ | Kusunoki Fusako
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://www.tamabi.ac.jp/dept/id/faculty/06/index.htm
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (6): コンテンツデザイン ,  情報教育 ,  ユニバーサルデザイン ,  博物館展示支援 ,  情報デザイン ,  学習支援
Research theme for competitive and other funds  (48):
  • 2022 - 2026 科学系博物館におけるニューロダイバシティーの実現:展示手法と実践モデルの提案
  • 2022 - 2025 博物館での親子の協働体験を支援するARを用いたコンテンツデザインの研究
  • 2019 - 2022 生物多様性の実感的学習を可能とするSDGsを志向した里山環境保全教育プログラム
  • 2018 - 2022 科学系博物館におけるユニバーサルデザイン手法の開発と実践モデルの提案
  • 2018 - 2021 Seeking A Sentence Unit of Sign Language: An interdisciplinary approach using the methods of sign language linguistics, deep learning and crowdsourcing
Show all
Papers (269):
  • Kihiro Tokuno, Fusako Kusunoki, Shigenori Inagaki, Hiroshi Mizoguchi. Talkative Museum: Augmented Reality Interactive Museum Guide System Towards Collaborative Child-Parent-Specimen Interaction. Proceedings of the 23rd Annual ACM Interaction Design and Children Conference. 2024
  • Yihang Dai, Fusako Kusunoki, Makoto Kobayashi, Shigenori Inagaki. Content Design for Learning Support in Museum: Research on Exhibition Support System Using Tactile Senses. Entertainment Computing - ICEC 2023. 2023. 193-200
  • Kodai Moriya, Fusako Kusunoki, Shigenori Inagaki, Hiroshi Takemura, Hiroshi Mizoguchi. DARK-SCENE IMAGE BRIGHTENING FOR DETECTING MUSEUM EXHIBITS: USING DEEP LEARNING BASED ON HUMAN VISUAL CHARACTERISTICS. ICERI2023 Proceedings. 2023
  • Wakana KOBAYASHI, Etsuji YAMAGUCHI, Ryota AOKI, Yoshiaki TAKEDA, Hiroshi MIZOGUCHI, Fusako KUSUNOKI, Hideo FUNAOI, Masanori SUGIMOTO, Tatsuya TANAKA, Shigenori INAGAKI. Evaluation of the Satoyama Management Game in the Context of Elementary Science Lessons. Journal of Science Education in Japan. 2023. 47. 2. 90-105
  • KOBAYASHI Wakana, YAMAGUCHI Etsuji, AOKI Ryota, TAKEDA Yoshiaki, MIZOGUCHI Hiroshi, KUSUNOKI Fusako, FUNAOI Hideo, SUGIMOTO Masanori, TANAKA Tatsuya, INAGAKI Shigenori. Evaluation of an Elementary Science Lesson using the “SATOYAMA Management Game”: A Case Study of the Knowledge Acquisition Process of Need for Removable of Deer through Interaction Analysis during Game Play. JSSE Research Report. 2023. 37. 5. 107-110
more...
MISC (174):
more...
Works (8):
  • 聴覚障害者のためのウェラブル・コンテンツ・デザインの研究
    2006 - 2009
  • 博物館におけるコンテンツデザインの手法と実践の研究
    2005 - 2006
  • ゲーム性をとりいれた手話学習のデザイン
    2003 - 2006
  • 学習者の視点を導入した創造型ネットワーク学習ゲーム
    2001 - 2002
  • 博物館における科学教育支援システムの開発と評価の研究
    2002 -
more...
Professional career (1):
  • 博士(工学) (東京大学)
Work history (4):
  • 2009/04 - 現在 Tama Art University Faculty of Art and Design, Department of Information Design
  • 2007 - 2009/03 - 多摩美術大学美術学部情報デザイン学科 准教授
  • 2001 - 2007 Tama Art University Faculty of Art and Design, Department of Information Design
  • 1998 - 科学技術振興事業団さきがけ研究21 研究員
Committee career (5):
  • 2023/08 - 現在 公益財団法人中山隼雄科学技術文化財団 評議委員
  • 2015/10 - 現在 兵庫県立人と自然の博物館 協議会委員
  • 2017/06 - 2021/03 国立研究開発法人科学技術振興機構 さきがけ研究「人と未来のインタラクション」領域アドバイザー
  • 2016/09 - 2018/09 ヒューマンインタフェース学会 評議委員
  • 2016/06 - 2018/06 日本科学教育学会 代議員
Awards (2):
  • 2000 - インタラクション2000 インタラクティブ発表賞
  • 2000 - 2000年第2回消費者教育教材資料表彰 優秀賞
Association Membership(s) (5):
日本科学教育学会 ,  情報処理学会 ,  ACM ,  ACM ,  ヒューマンインタフェース学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page