Rchr
J-GLOBAL ID:200901086019633756
Update date: Jul. 25, 2024
Hangui Shin'ichi
Hangui Shin'ichi
Research field (1):
Agricultural and food economics
Research theme for competitive and other funds (1):
2017 - 2023 Consumer Behavior and Marketing for Agricultural Products from Disaster-Affected Areas towards Resuming Farming after a Nuclear Disaster
Papers (9):
Hangui Shin-ichi. Consumers Response to the Information Provided about Contamination of the Food by Radioactive Materials. JRE. 2013. 85. 3. 173-180
HANGUI Shin-ichi. The Naming Method and Strategic Utilization of Strawberry Varieties. Japanese Journal of Farm Management. 2012. 50. 3. 1-16
HANGUI Shin-ichi. The Branding Employing the Information on Locally-Bred Variety : A Case Study of the Strawberry Cultivar Bred in Fukushima Prefecture. JOURNAL OF RURAL SOCIETY AND ECONOMICS. 2012. 30. 2. 1-9
半杭 真一. 東日本大震災と原子力発電所事故が福島県農業へもたらした影響 : 流通・消費段階を中心に. 日本農業経営学会, 農業経営研究. 2012. 49. 4
HANGUI Shin-ichi. The Decision Making Process of the Purchase Behavior to Strawberry Cultivars:Focus on the Formation of Consideration Sets and Accidentally Preference. Journal of Food System Research. 2011. 18. 3. 135-148
more...
MISC (37):
緒方 大造, 半杭 真一, 白石 正彦, 髙橋 良行, 石澤 哲, 土佐 竜一, 夏川 周介, 鈴木 泰子, 稲垣 勇一. パネルディスカッション 農作業事故の根絶を目指して : 自助・共助・公助の連携を創る-日本農業労災学会設立10周年記念号 ; 日本農業労災学会第10回大会・東京農業大学総研3研究部会シンポジウム ; パネルディスカッション 農作業事故の根絶を目指して : 自助・共助・公助の連携を創る. 農業労災研究 / 日本農業労災学会 編 = Journal of farm work accident prevention research / The Institution for Farm Work Accident Prevention Research of Japan. 2024. 10. 1. 37-51
半杭 真一, 緒方 大造, 白石 正彦. 座長総括-日本農業労災学会設立10周年記念号 ; 日本農業労災学会第10回大会・東京農業大学総研3研究部会シンポジウム ; パネルディスカッション 農作業事故の根絶を目指して : 自助・共助・公助の連携を創る. 農業労災研究 / 日本農業労災学会 編 = Journal of farm work accident prevention research / The Institution for Farm Work Accident Prevention Research of Japan. 2024. 10. 1. 52-54
半杭 真一. 今日の農業分野の課題とマーケティングが果たす役割(3)-農業マーケティングの新機軸 : 儲かる農業の実現(11). 週刊農林. 2023. 2532. 6-7
半杭 真一. 今日の農業分野の課題とマーケティングが果たす役割(2)-農業マーケティングの新機軸 : 儲かる農業の実現(7). 週刊農林. 2023. 2528. 4-5
半杭 真一. 今日の農業分野の課題とマーケティングが果たす役割(1)-農業マーケティングの新機軸 : 儲かる農業の実現(3). 週刊農林. 2023. 2523. 6-7
more...
Books (2):
Branding of new strawberries and marketing research
2018 ISBN:9784883593538
バイオビジネス15~地域企業による商品開発とブランド形成~
世音社 2017 ISBN:9784921012199
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM