Art
J-GLOBAL ID:200902121622490653   Reference number:02A0814476

加速する知識資産の創造 経営戦略論におけるブランド戦略研究の位置づけ 「外から内」と「内から外」の弁証法的綜合に向けて

Author (1):
Material:
Volume: 36  Issue:Page: 14-29  Publication year: Sep. 20, 2002 
JST Material Number: G0726A  ISSN: 0286-9713  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=02A0814476&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=G0726A") }}
JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Management engineering in general 
Reference (95):
  • Aaker, David A.(1991)Managing Brand Equity, New York: The Free Press.(陶山計介・中田善啓・尾崎久仁博・小林哲訳(1994)『ブランド・エクイティ戦略』ダイヤモンド社.)
  • Aaker, David A.(1996)Building Strong Brands, New York: The Free Press.(陶山計介・小林哲・梅本春夫・石垣智徳訳(1997)『ブランド優位の戦略』ダイヤモンド社.)
  • Aaker, David A. and Erich Joachim sthaler(2000)Brand Leadership, New York: The Free Press.(阿久津聡訳(2000)『ブランド・リーダーシップ』ダイヤモンド社.) 経営戦略論におけるブランド戦略研究の位置づけ:「外から内」と「内から外」の弁証法的綜合に向けて
  • Aaker, David A. and Kevin L. Keller(1990)“Consumer Evaluation of Brand Extensions,” Journal of Marketing, January, Vol. 54, pp. 27-41.
  • アーカー,デイビットA.・阿久津聡(2002)「ブランドが組織と戦略を統合する」『DIAMOND ハーバード・ビジネス・レビュー』March, pp. 68-79.
more...

Return to Previous Page