Art
J-GLOBAL ID:200902229194208099   Reference number:09A1213558

形成的評価に着目した学校教育用ゲーミングの設計-「技術者モラルゲーム」の開発と教育実践に基づき-

Author (2):
Material:
Volume: 19  Issue:Page: 73-86  Publication year: Aug. 25, 2009 
JST Material Number: L6921A  ISSN: 1345-1499  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (26):
  • 荒木紀幸 (1991)「道徳性の発達と学校教育」, 荒木紀幸著「新・児童心理講座9』, 金子書房, 第IV章, 139-174.
  • 荒木紀幸 (1993) 『道徳性の測定と評価を生かした新道徳教育』, 明治図書.
  • Bloom, B. S., Madaus, G. F.,& Hastings. J. T.(1973) 梶田叡一ほか訳, 『教育評価法ハンドブック--教科学習の形成的評価と総括的評価』, 第一法規出版.
  • Dick, W., Carey, L.,& Carey, J. O.(2001) The Systematic Design of Instruction (5th ed.). New York: Longman.
  • Duke, R. ・D.(1974) Gaming; Tuture’s Language (中村美枝子, 市川新訳『ゲーミング・シミュレーション: 未来との対話』, アスキー, 2001).
more...

Return to Previous Page