Art
J-GLOBAL ID:200902237551481133   Reference number:08A0012599

教職経験の蓄積は生徒への学習ケア行動を増加させるか-教育におけるヒューマン・ケアのあり方を考える-

Author (1):
Material:
Issue: 3/4  Page: 108-118  Publication year: Sep. 22, 2003 
JST Material Number: L6742A  ISSN: 1881-2945  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=08A0012599&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L6742A") }}
JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology 
Reference (15):
  • ベネッセ教育研究所 1997 第5回国際教育シンポジウム報告書.別冊モノグラフ・小学生ナウ,20-22.
  • 藤沢市教育文化センター2001「学習意識調査」報告書-藤沢市立中学校3年生・35年間の比較研究-
  • 藤澤伸介 1985 経験の蓄積による教師の指導態度・技術の変化-授業運営のクラスタ分析-.跡見学園女子大学紀要,第18号13-26.
  • 藤澤伸介 2003 クラスタ分析による教師の役割意識の変容モデル-なぜベテラン教師は教育メディアを使わないのか-.教育情報研究,第19巻,第1号(印刷中)
  • 日野原重明 2000 ケアのサイエンスとアート.ヒューマン・ケア研究1,3-7.
more...
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page