Art
J-GLOBAL ID:200902249241678326   Reference number:08A0832019

Positioning of the Particle Concept and the Curriculum for the Study of Matter

粒子概念の位置づけと物質学習カリキュラム
Author (5):
Material:
Volume: 49  Issue:Page: 35-51  Publication year: Jul. 25, 2008 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Education of physics 
Reference (17):
  • 宗近秀夫. 小・中学生の溶解概念に関する実態調査. 理科教育学研究. 2000, 40, 3, 13-22
  • 宗近秀夫. 小学生の溶解認識における概念変容の研究. 理科教育学研究. 2002, 43, 2, 1-13
  • 森藤義孝. 中学生における粒子観の形成過程に関する分析-「特にミニ理論を手がかりにして-」. 日本理科教育学会研究紀要. 1992, 33, 1, 1-13
  • 出野務. 理科教育における原子論の形成に関する一考察. 日本理科教育学会研究紀要. 1999, 39, 3, 117-125
  • 高野圭世. 粒子概念の理解に関する研究-「空気の温度による体積変化」を事例にして-. 日本理科教育学会研究紀要. 1991, 32, 2, 91-100
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page