Art
J-GLOBAL ID:200902269745433880   Reference number:07A0791942

理科学習における自己組織化マップを用いた継続的自己評価の分析法の開発

Author (2):
Material:
Volume: 48  Issue:Page: 95-101  Publication year: Jul. 31, 2007 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=07A0791942&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L6042A") }}
JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (15):
  • 1) 教育課程審議会:「児童生徒の学習と教育課程の実施状況の評価の在り方について(答申)」, 2000
  • 2) 栢義昌:「理科学習における自己評価法についての一考察」, 日本理科教育学会研究紀要, Vol.24, No. 1, 53-63, 1983
  • 3) 堀哲夫:「素朴概念の変容と自己評価の関わりについて-中学生の「溶解」概念の理解を事例にして-」,理科の教育, Vol.45, No.522, 48-54, 1996
  • 4) 堀哲夫他:「コンセプトマップを用いた自己評価に関する研究-イオン概念の学習を中心にして-」, 日本理科教育学会研究紀要, Vol.39, No. 3, 105-116,1999
  • 5) 古屋光一・戸松一美:「自己評価と科学的概念形成の関係に関する基礎的研究~小学校6年生「からだのつくりとはたらき」における児童の記述分析を事例として~」,理科教育学研究Vol.46, No. 3, 65-73,2006
more...

Return to Previous Page