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J-GLOBAL ID:201001043747826994
Update date: Oct. 08, 2024
YAMADA Yoshihide
ヤマダ ヨシヒデ | YAMADA Yoshihide
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Science education
Research keywords (2):
理科教育
, science education
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2016 - 2018 Tutorialsの日本の大学カリキュラムへの適用と修正
- 2016 - 2018 Tutorialsの日本の大学カリキュラムへの適用と修正
- 2011 - 2012 誤概念の観点による教科書分析と教材開発
- 2011 - 2012 誤概念の観点による教科書分析と教材開発
Papers (8):
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Syuhei YAMAMOTO, Kazuo KOBAYASHI, Yoshihide YAMADA. P-prims that appear in the context of discussing the feelings of push in a hand-held generator. Departmental Bulletin Paper. 2018
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ISHII Kyoko;YAMADA Yoshihide. The Conceptual Basis of the "Physics by Inquiry" and Its Implication on Physics Education in Japan. 物理教育. 2015. 63. 4. 263-268
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石井 恭子;山田 吉英. A9c-3 Physics by Inquiryの理念と初等中等授業改革の実践(1)(原著講演(A9c),大会テーマ「物理教育で大学と小・中・高校教育をどうつなぐか」). 物理教育学会年会物理教育研究大会予稿集. 2015. 32. 32. 77-78
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Yoshihide Yamada. Developing Physics Education Research-Based Curriculum for Japanese University Students. Proceedings of the 12th Asia Pacific Physics Conference (APPC12). 2014. 017025-1-017025-4
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Kyoko Ishii, Yoshihide Yamada. Teacher Training Program with Active Learning Based on Physics by Inquiry. Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012. 2014. 1075-1084
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MISC (4):
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小林 和雄, 松木 健一, 山田 吉英, 大山 利夫, 寺尾 健夫, 橋本 康弘, 大西 将史. Reconsideration about Curriculum for Elementary School Teachers’Training I,-Through Reconsideration about Curriculum for “Living Environment Studies” based on Children’s Cognitive Development. Departmental Bulletin Paper. 2017. 4. 67-78
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石井 恭子, 山田 吉英, 淺原 雅浩, 大山 利夫, 栗原 一嘉, 中田 隆二, 前田 桝夫, 山本 博文. 教科教育と教科専門の協働による授業『理科実験観察法』の実践と評価. 福井大学教育実践研究. 2012. 2011. 36. 67-76
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石井 恭子, 山田吉英, 伊佐公男. 小学校教員養成課程における「理科教材研究」授業改革の試み. 福井大学教育実践研究. 2011. 35. 43-56
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石井 恭子, 山田 吉英. 小学校教員養成課程における「理科実験観察法(物理)」授業づくりの試み. 福井大学教育実践研究. 2011. 35. 31-42
Books (2):
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教科力シリーズ 小学校理科
玉川大学出版部 2016 ISBN:4472405032
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物理基礎実験(2011年改訂増補版)
福井大学工学部物理工学科 2011
Lectures and oral presentations (46):
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Geometric Optics in Junior High Science Education in Japan
(日本物理学会 2023年春季大会 2023)
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How they teach Dynamics in the “Investigative Science Learning Environment”
(日本物理学会 2023年春季大会 2023)
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On the complexity of knowledge structure of understanding physics
(日本物理学会2022年秋季大会 2022)
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An exploration of phenomenological primitives (6)
(日本物理学会 第77回年次大会 2022)
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If the title of your presentation is in European language, the first letter of the word should be capitalized. ,If the title is in European language, the first letter of the word should be capitalized.
(日本物理学会 2021年秋季大会 2021)
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Works (2):
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地域・学校拠点を活用する自己啓発型CST養成・支援システムの構築
2012 - 2013
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誤概念の観点による教科書分析と教材開発, 若手研究(B)
2012 -
Committee career (1):
Association Membership(s) (1):
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