Rchr
J-GLOBAL ID:201001043747826994   Update date: Oct. 30, 2020

Yamada Yoshihide

ヤマダ ヨシヒデ | Yamada Yoshihide
Research field  (1): Science education
Research keywords  (2): 理科教育 ,  science education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2016 - Tutorialsの日本の大学カリキュラムへの適用と修正
  • 2016 - Tutorialsの日本の大学カリキュラムへの適用と修正
  • 2012 - 誤概念の観点による教科書分析と教材開発
  • 2011 - 誤概念の観点による教科書分析と教材開発
Papers (7):
  • ISHII Kyoko, YAMADA Yoshihide. The Conceptual Basis of the "Physics by Inquiry" and Its Implication on Physics Education in Japan. 2015. 63. 4. 263-268
  • Yoshihide Yamada. Developing Physics Education Research-Based Curriculum for Japanese University Students. Proceedings of the 12th Asia Pacific Physics Conference (APPC12). 2014. 017025-1-017025-4
  • Kyoko Ishii, Yoshihide Yamada. Teacher Training Program with Active Learning Based on Physics by Inquiry. Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012. 2014. 1075-1084
  • Elementary teacher education program with experiments in collaboration of subject-pedagogy staffs and subject staffs. 2012. 2011. 36. 67-76
  • An Attempt of Lecture Development in Experiment and Field Survey in Natural Science (Physics Part), in Elementary School Teacher. Fukui Educational Research. 2011. 35. 31-42
more...
MISC (3):
Books (2):
  • 教科力シリーズ 小学校理科
    玉川大学出版部 2016 ISBN:4472405032
  • 物理基礎実験(2011年改訂増補版)
    2011
Lectures and oral presentations  (37):
  • 浮力の関与するつり合い現象に関する学習者の推論傾向-教員養成大学生の力学問題調査から見えてきたもの-
    (日本理科教育学会北陸支部大会 2020)
  • 断片知識論(p-prims論)の活用に関する研究 (3)
    (日本物理学会 2020年秋季大会 2020)
  • 断片知識論(p-prims 論)の活用に関する研究(2)
    (日本物理学会 第75回年次大会(2020年) 2020)
  • 断片知識論(p-prims 論)の活用に関する研究
    (日本物理学会 2019年秋季大会 2019)
  • p-prims を用いた仮説実験授業記録の分析
    (日本物理学会 第74 回年次大会 2019)
more...
Works (2):
  • 地域・学校拠点を活用する自己啓発型CST養成・支援システムの構築
    2012 - 2013
  • 誤概念の観点による教科書分析と教材開発, 若手研究(B)
    2012 -
Committee career (1):
  • 2005 - 日本物理学会 一般会員
Association Membership(s) (1):
日本物理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page