Rchr
J-GLOBAL ID:201101054746297881   Update date: Feb. 01, 2024

Takahashi Maiko

Takahashi Maiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (11): Activity Based Learning ,  ながら勉強 ,  ICT教育 ,  音読 ,  眼球運動 ,  論理的思考 ,  学習障害 ,  注意 ,  音声 ,  ワーキングメモリ ,  文理解
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2023 - 2027 21世紀型の学力・学習力の測定と向上:新たな評価の開発からデジタルツールの活用まで
  • 2022 - 2025 Examination of the learning effects of copying and transcribing : a proposal for individualized dictation learning.
  • 2021 - 2024 個別最適化された読解支援を提案する新たなオンライン読解力アセスメントの開発
  • 2019 - 2022 文章聴解スキルの構成要素の解明と方略に基づいた指導法の開発
  • 2016 - 2020 背景音提示下での学習成績を規定する要因の検討:音の種類と学習者の特性に着目して
Show all
Papers (19):
more...
MISC (33):
more...
Professional career (2):
  • 修士(教育学) (東京大学)
  • 博士(教育学) (東京大学)
Work history (5):
  • 2018/08 - 現在 The University of Tokyo Research Center for Advanced Science and Technology
  • 2016/01 - 2018/07 日本学術振興会/東京大学 先端科学技術研究センター 特別研究員(RPD)
  • 2012/04 - 2015/12 日本学術振興会/東京女子大学 特別研究員
  • 2007/10 - 2012/03 The University of Tokyo Research Center for Advanced Science and Technology
  • 2004/04 - 2007/09 The University of Tokyo Graduate School of Education
Awards (3):
  • 2021 - 日本教育心理学会 優秀論文賞 音声化と内声化が文章の理解や眼球運動に及ぼす影響
  • 2014/11 - 日本教育心理学会 城戸奨励賞
  • 2004/12 - 日本認知科学会 第21回大会 大会発表賞
Association Membership(s) (3):
日本認知心理学会 ,  日本認知科学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page