Art
J-GLOBAL ID:201102200728193904   Reference number:11A1860428

概念マップ作成方式の違いによる記憶効果の差異の比較

Author (5):
Material:
Volume: 35  Issue:Page: 125-134  Publication year: Nov. 01, 2011 
JST Material Number: L4329A  ISSN: 1349-8290  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education  ,  Artificial intelligence 
Reference (12):
  • 福田裕之. Kit-Build 式概念マップによる学習内容の構造的理解促進法. 人工知能学会全国大会, 2010. 2010
  • 福岡敏行. 概念地図 (コンセプトマップ) による概念の分析(III)-第4・5・6学年児童の「水の三態変化」概念の分析-. 横浜国立大学教育学部教育研究実践指導センター紀要. 1991, 7, 33-56
  • 福岡敏行. 理科学習における概念地図作り (CONCEPT MAPPING) の有効性に関する一考察-第6学年児童の「水溶液の性質」概念の形成において-. 日本理科教育学会研究紀要. 1991, 32, 1, 67-75
  • 福岡敏行. 概念地図作り (CONCEPT MAPPING) の学習効果に関する一考察-ペーパーテスト法による有効性の確認-. 日本理科教育学会研究紀要. 1992, 33, 2, 1-8
  • 森田裕介. 学習者の作成したコンセプトマップの変容と授業課程の関わりについての一考察. 科学教育研究. 1995, 19, 2, 86-93
more...
Terms in the title (3):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page