Art
J-GLOBAL ID:201402251970895145   Reference number:14A1500179

大学教養科目における課題成果の他者評価がもたらす教育効果

Author (2):
Material:
Volume: 21  Issue:Page: 59-64  Publication year: Oct. 31, 2014 
JST Material Number: L6504A  ISSN: 1341-528X  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Engineering education 
Reference (11):
  • 中央教育審議会:「新たな未来を築くための大学教育の質的転換に向けて~生涯学び続け,主体的に考える力を育成する大学へ~(答申)」(2012/8).
  • 河合塾:『アクティブラーニングでなぜ学生が成長するのか』,東信堂(2011/6).
  • 小島健太郎,井上仁:「アクティブラーニングへの取り組みと課題-学習空間整備と授業実践をふまえて-」,九州大学高等教育開発推進センター,大学教育,第16号,pp.55-64(2011/6).
  • 河合塾:『「深い学び」につながるアクティブラーニング』,東信堂(2013/3).
  • 山地弘起,橋本健夫:「長崎大学における学習コミュニティ型教養教育の試み」,大学教育学会第35回大会(2013/6).
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page