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J-GLOBAL ID:201402267185988277   Reference number:14A0219997

Development of New Steam Engine Using the Low-pressure Steam (1st Report, Development of Steam Engine Using the Grooved Cam)

低圧蒸気を用いた新しいスチームエンジンの開発(第1報,溝カムを用いたスチームエンジンの開発)
Author (4):
Material:
Volume: 79  Issue: 808  Page: 5149-5157 (WEB ONLY)  Publication year: 2013 
JST Material Number: U0184A  ISSN: 1884-8354  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (2):
JST classification
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Other heat engines  ,  Other applications and utilization of reactor 
Reference (5):
  • (1) 梅田雅義,“最近の船用ディーゼル主機関排ガスからの熱エネルギー回収の課題とシステムの信頼性”,日本舶用機関学会誌,Vol.35, No.9 (2000), pp.665-673.
  • (2) 日本機械学会編,機械工学便覧C.エンジニアリング編,C2編交通 (1989), p.144, 日本機械学会.
  • (3) 市川泰久,平田宏一,鈴木洋一,栗林定友,“舶用排熱回収システムに用いるスターリングエンジンと蒸気機関との比較と検討”,スターリングサイクルシンポジウム講演論文集,(2010), pp.77-80.
  • (4) Green; Robert R., Straight-line piston fluid engine with wobble drive valve actuation, United States Patent US8096787 B2 (2012).
  • (5) 松隈正樹,垣内豊嗣,上原一浩,高田敏則,“スクリュ技術が100kW級の蒸気発電を可能に”,省エネルギー,Vol.59, No.8, (2007), pp.110-115.
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