Art
J-GLOBAL ID:201702211211527967   Reference number:17A0041185

Factors that influence students’ behavior in an academic library: A qualitative study using focus group interviews

図書館における学生の行動とその行動に関係する環境の要素-フォーカス・グループ・インタビューによる探索的調査-
Author (7):
Material:
Issue: 104  Page: 55-66  Publication year: Nov. 28, 2016 
JST Material Number: G0774B  ISSN: 0386-0507  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Libraries in general 
Reference (19):
  • 千葉大学アカデミック・リンク・センター.′′アカデミック・リンクとは?′′,http://alc.chiba-u.jp/concept.html#about,(参照 2015-08-26)
  • 千葉大学アカデミック・リンク・センター.′′評価委員会報告′′.http://alc.chiba-u.jp/assessment_committee.html,(参照 2015-08-26)
  • フォーカス・グループ・インタビューによる調査の事例としては例えば次の2つが挙げられる。上岡,真紀子.慶應義塾大学における利用者調査の事例(〈特集〉利用者調査).情報の科学と技術. 2008,vol.58,no.6,p.278-284. Nancy Fried Foster, Susan Gibbons, eds.. Studying students : the Undergraduate Research Project at the University of Rochester. Chicago, Association of College and Research Libraries, 2007, 90p.
  • Nancy Van Note Chism. ′′Chapter 2: Challenging Traditional Assumptions and Rethinking Learning spaces′′. Learning spaces. Diana G. Oblinger. EDUCAUSE, 2006, p.2.4. http://www.educause.edu/research-and-publications/books/learning-spaces, (accessed 2015-08-26).
  • 千葉大学アカデミック・リンク・センター.′′コンセプトブック′′.http://alc.chiba-u.jp/concept/ALC-_ConceptBook_small.pdf,(参照 2015-08-26)
more...

Return to Previous Page