Art
J-GLOBAL ID:201702272579907144   Reference number:17A0838611

理科教育学の知見を生かしたシンガポールでの授業改善-授業計画・授業用スライド・教材・ワークシートの改善を通して-

Author (13):
Material:
Volume: 41  Issue:Page: 96-106  Publication year: Jun. 10, 2017 
JST Material Number: L3340A  ISSN: 0386-4553  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (14):
  • 朝倉悠太ほか5名(2014):電気抵抗トモグラフィー法を用いた赤血球沈降における断面濃度分布の計測,日本実験力学会誌,14, 1, 46-53.
  • Biggs, J. & Tang, C. (2011): Teaching for Quality Learning at University: What the Student Does, New York: Open University Press, 27.
  • 大学の世界展開力強化事業(平成24年度採択)中間評価,2015.Retrieved from http://www.jsps.go.jp/j-tenkairyoku/h24_kekka_saitaku.html(参照日2016.9.6)
  • 河野麻沙美(2016):この教員養成課程におけるアクティブラーニングの課題と展望:21世紀型の学びを創出する教師の育成に向けて,上越教育大学研究紀要,35, 43-55.
  • 大嶌竜午ほか9名(2014):グローバルな視点をもった理科教員養成プログラムの構築-授業構成と学生の取り組みを中心に,千葉大学教育学部研究紀要,62, 215-219.
more...

Return to Previous Page