Art
J-GLOBAL ID:201802214756962845   Reference number:18A1927917

TIMSS1995理科のスープ課題の論述を対象としたアーギュメント評価の試み

Author (3):
Material:
Volume: 42nd  Page: 349-352  Publication year: Aug. 08, 2018 
JST Material Number: L1423B  ISSN: 2186-3628  Document type: Proceedings
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (6):
  • 経済協力開発機構(OECD)編著 国立教育政策研究所 監訳 (2016): PISA2015 年調査 評価の枠組みーOECD 生徒の学習到達度調査 明石書店.
  • 国立教育研究所(1996): 小•中学生の算数•数学, 理科の成績ー第3 回国際数学•理科教育調査国内中間報告書ー,東洋館出版社
  • 文部科学省(2017): 小学校学習指導要領比較対照表 , http://www.mext.go.jp/component/a_menu/educa tion/micro_detail/ icsFiles/afieldfile/2018/04/24\n/1384661_4_1_1.pdf\n
  • 中山 迅•大場裕子• 猿田祐嗣(2004): 科学理論と現象を関係づける力を育てる教育課程の必要性 : 酸化•燃焼に関する TIMSS 理科の論述形式課題に対する回答分析から,科学教育研究 28(1),\n25-33.\n
  • 中山 迅,柳田里夏(2016): TIMSS 理科論述式課題の回答を対象としたアーギュメント評価の試み,日本科学教育学会年会論文集, 40, 353-354.
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page