Art
J-GLOBAL ID:201802248544158759   Reference number:18A1927918

TIMSS1995理科のスープ課題の論述を対象としたアーギュメント評価の日豪比較

Author (2):
Material:
Volume: 42nd  Page: 353-356  Publication year: Aug. 08, 2018 
JST Material Number: L1423B  ISSN: 2186-3628  Document type: Proceedings
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (6):
  • 経済協力開発機構(OECD)編著 国立教育政策研究所 監訳 (2016): PISA2015 年調査 評価の枠組みーOECD 生徒の学習到達度調査,明石書店.
  • 国立教育研究所(1996): 小・中学生の算数・数学, 理科の成績ー第 3 回国際数学・理科教育調査国内中間報告書,東洋館出版社
  • 中山 迅,柳田里夏(2016): TIMSS 理科論述式課題の回答を対象としたアーギュメント評価の 試み,日本科学教育学会年会論文集, 40,\n353-354.\n
  • 中山 迅・猿田祐嗣・森本優紀(2018):TIMSS1995 理科のスープ課題の論述を対象としたアーギュメント評価の試み,日本科学教育学会年会論文集,42.
  • 猿田祐嗣(1998):日本とオーストラリアにおける 小・中学生の理科の表現能力の比較,日本科学教育学会年会論文集,22,301-302.
more...
Terms in the title (3):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page