Art
J-GLOBAL ID:201902230368247253   Reference number:19A2071226

Lectures of physical dynamics to improve students’ proactive learning

物理学講義における学習者の主体的学びを促進させる力学授業
Author (2):
Material:
Volume: 29  Issue:Page: 31-34(J-STAGE)  Publication year: 2014 
JST Material Number: U1627A  ISSN: 1882-4684  Document type: Proceedings
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (3):
  • 中央教育審議会:新たな未来を築くための大学教育の質的転換に向けて~生涯学び続け,主体的に考える力を育成する大学へ~(答申),1-26,2012.\n
  • Edward F. Redish:Teaching Physics with the Physics Suite,科学をどう教えるか アメリカにおける新しい物理教育の実践,1-327,丸善出版,2012.\n
  • PRISCILLA W. LAWS:Workshop Physics Activity Guide Core Volume with MODULE 1 Mechanics I,1-221,2004.

Return to Previous Page