Art
J-GLOBAL ID:201902262552076902   Reference number:19A2071389

Trying to Analysis of Inquiry Activities in Elementary School Science Classes Based on“Practice”

小学校理科授業における探究活動の分析の試み - NGSS の Practice に基づいて -
Author (2):
Material:
Volume: 31  Issue:Page: 65-68(J-STAGE)  Publication year: 2016 
JST Material Number: U1627A  ISSN: 1882-4684  Document type: Proceedings
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (5):
  • J.J.シュワブ:佐藤三郎訳,『探究としての学習』,明治図書出版,1970 年\n
  • 国立政策研究所:平成27 年度全国学力・学習状況調査 調査結果のポイント,2015 年\n
  • 木村孝真:小学校理科における探究活動の充実を目指した授業の研究,山形大学大学院教育実践研究科年報,第 7 号,2016 年\n
  • NGSS Lead States:Next Science Education Standards (vol.1Standards,vol. 2Appendixes) The National Academies Press,2013 年\n
  • 小川正賢:探究学習論,日本理科教育学会編「理科教育学講座 5 巻 理科の学習論(下)」Pp.1-104,東洋出版, 1992 年\n
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page