Art
J-GLOBAL ID:202002268328900794   Reference number:20A1996699

Sports-related catastrophic injuries on school campus

学校現場でのスポーツに関連する「障害」の実態
Author (5):
Material:
Volume:Issue:Page: 93-99(J-STAGE)  Publication year: 2020 
JST Material Number: U1680A  ISSN: 2433-572X  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=20A1996699&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=U1680A") }}
JST classification (3):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Sport medicine  ,  Trauma in general  ,  Public health 
Reference (7):
  • 1) 文部科学省,スポーツ基本法(平成23年法律第78号),https://www.mext.go.jp/a_menu/sports/kihonhou/attach/1307658.htm,参照日:2020.02.24.
  • 2) 公益財団法人日本スポーツ協会:公認アスレティックトレーナー専門科目テキスト,第1巻アスレティックトレーナーの役割,第8版,文光堂,東京,29,2013.
  • 3) 日本スポーツ振興センター,学校事故事例検索データベース,https://www.jpnsport.go.jp/anzen/anzen_school/anzen_school/tabid/822/Default.aspx,参照日:2019.12.26.
  • 4) 文部科学省,学校基本調査-平成30年度結果の概要-調査結果の概要(初等中等教育機関,専修学校・各種学校),http://warp.ndl.go.jp/info:ndljp/pid/11293659/www.mext.go.jp/component/b_menu/other/__icsFiles/afieldfile/2018/12/25/1407449_2.pdf,参照日:2020.02.24.
  • 5) 文部科学省,学校事故対応に関する指針 平成28年,https://www.mext.go.jp/a_menu/kenko/anzen/__icsFiles/afieldfile/2019/07/31/1419593_01.pdf,参照日:2020.02.24.
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page