Art
J-GLOBAL ID:202002279460847868   Reference number:20A0998437

Effects of Social Skills Training for Children with Developmental Disabilities in Resource Rooms of Primary Schools: Focused on Self-Understanding of Social Skills Objects and Hours Spent in Resource Room

発達障害を対象にした通級指導教室におけるソーシャルスキルトレーニングの効果の検討 学ぶべき課題の自己理解,通級時間数に焦点を当てて
Author (5):
Material:
Volume: 20  Issue:Page: 339-347  Publication year: May. 10, 2020 
JST Material Number: L5131A  ISSN: 1345-9171  Document type: Article
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (17):
  • Damon, W., & Hart, D. (1988). Self-understangind in children and adolescence. Cambridge University Press, New York.
  • 伊藤久美 (2011). 学校生活・日常生活適応のための指導 特別支援指導用教材- ミネルヴァ書房
  • Lee, A., & Hobson, R.P. (1998). On developing self-concepts : A controlled study of children and adolescents with autism. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 39, 1131-1144.
  • 水野薫 (2011). 情緒障害教育における指導実践 水野薫・岡田智 (編著) 自閉症スペクトラム障害の社会的認知と行動 日本文化科学社 pp.79-82.
  • 文部科学省 (2018). 特別支援教育資料(平成29年度) 〈http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/tokubetu/material/1406456.htm> (2018年11月1日閲覧)
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page