Kyoko Aoki, Kanetaka Mori, Shohei Iijima, Masato Sakon, Nariaki Matsuura, Tsuneto Kobayashi, Masashi Takanashi, Takeshi Yoshimura, Norio Mori, Taiichi Katayama. Association between Genetic Variation in the TAS2R38 Bitter Taste Receptor and Propylthiouracil Bitter Taste Thresholds among Adults Living in Japan Using the Modified 2AFC Procedure with the Quest Method. Nutrients. 2023. 15. 10
Kanetaka Mori, Masahiko Okamoto. Problem format and updating function domains in solving of area problems. Learning and Individual Differences. 2018. 63. 57-69
Kanetaka Mori, Masahiko Okamoto. The Role of the Updating Function in Solving Arithmetic Word Problems. JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2017. 109. 2. 245-256
Kazuhisa Seta, Akira Shimazoe, Kanetaka Mori, Masahiko Okamoto. Schema formulation with schema priming test in elementary arithmetic class in Japan. Proceedings of the 22nd International Conference on Computers in Education, ICCE 2014. 2014. 451-460
書籍 (1件):
新しい教職教育講座 教職教育編 教育心理学
ミネルヴァ書房 2019
講演・口頭発表等 (4件):
図を伴う算数文章題解決での言語及び視覚領域の保持の役割
(日本心理学会第87回大会 2023)
味覚受容体の遺伝子多型による味覚閾値の科学的評価
(第19回ORIGIN神経科学研究会 2018)
Making a problem model in arithmetic word problem solving depends on the updating function
(The 16th Biennial Conference of the European Association for Research in Learning and Instruction 2015)
Executive Functions in Integration Process of Arithmetic Word Problems: Focusing the Updating
(The 15th Biennial Conference of the European Association for Research in Learning and Instruction 2013)
学歴 (2件):
- 2018 大阪府立大学 人間社会学研究科 博士後期
- 2011 大阪教育大学 教育学研究科
学位 (1件):
博士 (人間科学) (大阪府立大学)
経歴 (5件):
2022/04 - 現在 大阪教育大学 理数情報教育系 講師
2020/04 - 2022/03 大阪教育大学 理数情報教育系 特任助教
2019/04 - 2020/03 大阪教育大学 情報基盤センター 特任助教
2016/07 - 2019/03 大阪大学大学院 連合小児発達学研究科 助教(寄附講座)
2014/04 - 2016/03 日本学術振興会 特別研究員 (DC2)
所属学会 (4件):
American Psychological Assosiation
, European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
, 関西心理学会
, 日本心理学会