文献
J-GLOBAL ID:201802225142393039   整理番号:18A0364633

学校で役立つ認知行動療法

著者 (5件):
資料名:
巻: 56  ページ: 256-264  発行年: 2017年03月30日 
JST資料番号: X0087A  ISSN: 0452-9650  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
引用文献 (23件):
  • Blonigen, B. A., Harbaugh, W. T., Singell, L. D., Horner, R. H., Irvin, L. K., & Smolkowski, K. S. (2008). Application of economic analysis to school-wide positive behavior support (SWPBS) programs. <i>Journal of Positive Behavior Interventions</i>, 10, 5-19. doi:10.1177/1098300707311366
  • Ciarrochi, J. V., Hayes, L., & Bailey, A. (2012). <i>Get out of your mind & into your life for teens: A guide to living an extraordinary life</i>. Oakland: New Harbinger. (チャロッキ, J. V.・ヘイズ, L.・ベイリー, A. 大月 友・石津憲一郎・下田芳幸(監訳) (2016). セラピストが10代のあなたにすすめるACTワークブック—悩める人がイキイキ生きるための自分のトリセツ 星和書店)
  • Crone, D. A., & Horner, R. H. (2003). <i>Building positive behavior support systems in schools: Functional behavioral assessment</i>. New York: Guilford Press.
  • Evans, S.W., Owens, J. S., & Bunford, N. (2014). Evidence-based psychosocial treatments for children and adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder. <i>Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology</i>, 43, 527-551. doi:10.1080/15374416.2013.850700
  • Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (2012). <i>Acceptance and commitment therapy: The process and practice of mindful change </i>(2nd ed.). New York: Guilford Press.
もっと見る
タイトルに関連する用語 (2件):
タイトルに関連する用語
J-GLOBALで独自に切り出した文献タイトルの用語をもとにしたキーワードです

前のページに戻る