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J-GLOBAL ID:201902235869463585   整理番号:19A1174787

音声対話における場の盛り上がり推定モデルに基づく身体的アバタ影色表現システム

An embodied communication system with avatar-shadow’s color expressions based on an interaction-activated communication model in voice communication
著者 (3件):
資料名:
巻: 85  号: 873  ページ: ROMBUNNO.18-00074(J-STAGE)  発行年: 2019年 
JST資料番号: U0182B  ISSN: 2187-9761  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
抄録/ポイント:
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本研究では,ユーザとの身体連動感が高い影に着目し,場の盛り上がりに応じて身体的アバタ影の色情報が変化する身体的コミュニケーションシステムを開発している.このシステムは,発話音声のみから場の盛り上がり度合いや自己の盛り上がり度合いを推定し,その推定値に基づいて身体的アバタ影色を変化させることで,盛り上がりの視覚化を行う.さらに,開発したシステムを用いてコミュニケーション実験を行い,本システムの有効性を示している.(著者抄録)
シソーラス用語:
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分類 (3件):
分類
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図形・画像処理一般  ,  対流・放射熱伝達  ,  パターン認識 
引用文献 (25件):
  • Alvarez, C. and Cossio, F.L., FIONA: A platform for embodied cognitive agents, Proceedings of the second International Conference on Human-Agent Interaction (2014), pp.113-116.
  • Amat, A.Z., Swanson, A., Weitlauf, A., Warren, Z. and Sarkar, N., Design of an assistive avatar in improving eye gaze perception in children with ASD during virtual interaction, Proceedings of the 12th International Conference UAHCI2018, LNCS 10907 (2018), pp.463-474.
  • Degiorgi, M., Garzotto, F., Gelsomini, M., Leonardi, G., Penati, S., Ramuzat, N., Silvestri, J., Clasadonte, F. and Kinoe, Y., Puffy - an inflatable robotic companion for pre-schoolers, Proceedings of the 26th IEEE International Conference on Robot Human Interactive Communication (2017), pp.35-41.
  • Egi,H., Nishikawa, M., Anzai, H., Shigeno, H. and Okada, K., Grasping contextual awareness inside a workspace at the entrance to support group interaction, IPSJ Journal, Vol.47, No.4 (2006), pp.1219-1229 (in Japanese).
  • Fujii, N., Sato, Y., Wakama, H., Kazai, K. and Katayose, H., Autonomously acquiring video-game agent’s human-like behaviors with biological constraints, IPSJ Journal, Vol.55, No.7 (2014), pp.1655-1664 (in Japanese).
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