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J-GLOBAL ID:200901011064404520   Update date: Feb. 01, 2024

Itoh Hajime

イトウ ハジメ | Itoh Hajime
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): 商学 ,  Commercial Science
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2013 - 2015 The solution of the relationship structure between service quality and customer satisfaction in medical business
  • 2011 - 2012 ケースメソッドを利用した、医療機関経営に関わる専門人材の養成・能力開発プログラムの開発と実証に関する研究
  • 2000 - 2003 The developing criteria on customer satisfaction in Hotel Industry
  • 1999 - 2002 the structure and function on the buying organization in retailing
  • 1999 - 2001 Comparison study between Japan and UK on the strategy and collaboration in purchasing department
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Papers (13):
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MISC (12):
  • 徳田禎久, 池上直己, 西澤寛俊, 長谷川友紀, 伊藤 一. ケースメソッドを利用した、医療機関経営に関わる専門人材の養成・能力開発プログラムの開発と実証に関する研究. 平成23-24年度厚生労働科学研究費補助金事業実績報告書(地域医療基盤開発推進研究事業). 2012
  • 伊藤 一. 簡易保険事業ブランドの評価とブランド資産の解明. 平成16年度簡易保険文化財団・研究助成金報告書. 2005
  • 伊藤 一. 宿泊事業の顧客満足度尺度開発. 平成12-15年度科学研究費補助金報告書(基盤研究B). 2004
  • 伊藤 一. 小売購買組織の構造と機能. 平成11-14年度-科学研究費補助金報告書(基盤研究C). 2003
  • 伊藤 一, 田島義博, 和田一夫, G.Davies. 購買部門での戦略性と企業間連携の規程要因分析における日英比較研究. 平成10-13年度科学研究費補助金報告書(基盤研究B(2)(国際科研費)). 2002
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Books (16):
  • Retail Buying Behaviour in Japan - A Comparative Analysis-
    Sankei-sha 2013
  • PBの流通
    中央経済社 2013
  • 化粧品の流通
    中央経済社 2013
  • 経営改革プラン平成23年度評価報告書
    市立小樽病院経営改革評価委員会 2012
  • 経営改革プラン平成22年度評価報告書
    市立小樽病院経営改革評価委員会 2011
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Lectures and oral presentations  (26):
  • A comparison of Community Pharmacies in Japanese chain on the relative impact of core and Auxiliary Elements on Service Evaluation(Refereeing)
    (Japan Operations Management & Strategy Association, The 2nd international Symposium on Operations Management and Strategy 2012 2012)
  • The Relative Impact of Core and Auxiliary Elements on Service Evaluation: A Comparison of Community Pharmacies in a Japanese Chain(Refereeing)
    (Europa Operations Management Association, 4th Word Conference 2012)
  • Information Asymmetry and Service Evaluation in Professional Services: An Empirical Study
    (34th ISMS Marketing Science Conference 2012)
  • 表層的サービスと本質的サービスの相対的な影響:SERVQUAL次元を基にした保険薬局の一実証研究
    (日本オペレーションズ・マネジメントストラテジー学会 2012)
  • BSCによる病院経営改善の視点-従業員満足度を起点に-
    (日本オペレーションズ・マネジメントストラテジー学会 2011)
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Works (15):
  • 医療機関のBSC戦略
    伊藤 一, 長谷川友紀, 佐藤 剛 2010 -
  • 医療機関の広報戦略
    伊藤 一 2009 -
  • 医療機関の事業再生
    伊藤 一, 梶原武久, 李 濟民 2007 -
  • 医療機関の資金調達
    伊藤 一, 梶原武久, 李 濟民 2006 -
  • Research on Corporate Reputation in EU and Asia.
    2000 -
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Education (4):
  • - 2001 英国マンチェスター大学マンチェスタービジネススクールPh.Dコース修了
  • - 1992 Gakushuin University Graduate School of Management
  • - 1992 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • - 1985 Gakushuin University Faculty of Economics
Professional career (3):
  • (BLANK)
  • 博士(Manchester Business School,marketing) (その他)
  • 経営学博士 (その他)
Work history (4):
  • 2004 - Otaru University of Commerce
  • 1999 - Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
  • 1994 - Otaru University of Commerce Graduate School of Commerce
  • 1992 - Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
Committee career (14):
  • 2010/02 - 現在 市立小樽病院・経営改革評価委員会(委員長)
  • 2008/05 - 現在 公立札幌医科大学・患者サービス協議会委員(外部委員)
  • 2007/04 - 現在 小樽市 街なか活性化協議会(中活法関連)委員
  • 2004/10 - 現在 小樽市 小樽市街なか活性化計画促進協議会・委員長
  • 2009/04 - 2011/03 内閣府経済社会総合研究所・地域活性化システム論カリキュラム研究会委員
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Association Membership(s) (3):
マーケティングサイエンス学会 ,  生活経済学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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