Aoyama Kei, Sasaki Masato, Suzuki Kentaro. Describing Development of Intention Understanding with Support in its Environment:Focusing on Repetitive Activity in Mother and Infant's Interaction. Cognitive Studies. 2014. 21. 1. 125-140
Sasaki Masato. Ambient Step and Action Development. The Japanese Journal of Developmental Psychology. 2011. 22. 4. 357-368
- 1978 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
- 1971 北海道立札幌南高等学校
Professional career (1):
(BLANK)
Work history (5):
2017/04 - 現在 Tama Art University Faculty of Art and Design
2000/04 - 2017/03 The University of Tokyo
1994/04 - 2017/03 The University of Tokyo Graduate School of Education
1987/04 - 1993/03 Waseda University School of Human Sciences
1980/04 - 1987/03 University of Tsukuba
Committee career (4):
2001 - 2015 日本生態心理学会 代表
2007 - 2007 International Conference on Perception and Action Co-organizer
1995 - 日本認知科学会 監事
International Society for the Ecological Psychology Board member
Awards (6):
2015 - 認知科学会 フェロー
1994 - 日本発達心理学会論文賞 発話にともなう手振り」の現れと視覚的他者
1986 - Spencer fellowship Alternative Fellow
1983 - 日本教育心理学会 城戸奨励賞 空書行動の出現と機能
京都大学綜合博物館 京都大学総合博物館学術映像博2009入選 東京大学あかちゃんプロジェクト
日本認知心理学会 第五回独創賞 空書研究
Show all
Association Membership(s) (7):
日本教育心理学会
, 日本認知科学会
, 日本心理学会
, The International Society for Ecological Psychology
, JAPANESE ASSOCIATION OF QUALITATIVE PSYCHOLOGY
, The Japanese Society for Ecological Psychology
, JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY