Rchr
J-GLOBAL ID:200901087206873627
Update date: Sep. 25, 2022
NITTA Hideo
ニッタ ヒデオ | NITTA Hideo
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Fundamental Natural Sciences
About Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Fundamental Natural Sciences
Search "Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Fundamental Natural Sciences"
Detailed information
Homepage URL (1):
http://www.u-gakugei.ac.jp/~nittaken
Research field (1):
Mathematical physics and basic theory
Research keywords (6):
教師教育
, 物理教育
, 強電磁場
, 対生成
, 相対論的粒子
, 放射
Research theme for competitive and other funds (1):
放射線物理,量子力学基礎,物理教育
MISC (62):
KANAMORI Yamato, NITTA Hideo. Gender differences in FCI and Peer Instruction classes. Journal of the Physics Education Society of Japan. 2017. 65. 3. 139-144
新田英雄. 日本の相互作用型授業と物理教育研究. 物理教育. 2016. 64. 3. 204-208
新田英雄. 国際物理教育委員会ICPE. 大学の物理教育. 2016. 22. 1. 2-3
新田英雄. 研究領域としての物理教育. 日本物理学会誌. 2016. 71. 1. 40-43
新田英雄, 植松晴子, 森口真靖. 物理教育に潜むジェンダーギャップ. 大学の物理教育. 2014. 20. S. S53-S56
more...
Books (8):
未来にひろがるサイエンス1,2,3 (文部科学省検定済教科書 中学校理科用)
啓林館 2011
三省堂新物理小事典
三省堂 2009
未来へひろがるサイエンス(中学校理科用 文部科学省検定済教科書)
啓林館 2006
Excelで学ぶやさしい量子力学
オーム社 2005
Excelで学ぶ電磁気学
オーム社 2005
more...
Lectures and oral presentations (35):
ピア・インストラクションのプロトコル分析
(日本物理学会 2016 年秋季大会 2016)
物理教育研究から見た数学と物理(「数学と理科の融合教育の可能性」シンポジウム招待講演)
(2016年度数学教育学会秋季例会 2016)
アクティブ・ラーニング型授業と聴衆応答システムを活用した形成的評価
(2016年度日本物理教育学会年会第33回物理教育研究大会 2016)
電気回路における素朴概念の分類
(2016年度日本物理教育学会年会第33回物理教育研究大会 2016)
ピアインストラクション型授業における教育的効果の統計的分析
(2016年度日本物理教育学会年会第33回物理教育研究大会 2016)
more...
Works (3):
「物理教育から実験が消えている!?」( 基盤研究(A) 11308006 「高等学校の理科・数学教育の改革への提言」 平成15年3月 研究代表者 長崎栄三 (国立教育政策研究所) p.80-81 .
M.Kh.Khokonov 「ロシアの物理教育」 (新田英雄 訳) , 大学の物理教育 10巻 (2004) p.179-183.
第37回東レ理科教育賞受賞 (業績分担者:金城啓一,川角博,鴨川仁)
Education (1):
- 1987 Waseda University Graduate School of Science and Technology Department of Physics and Applied Physics
Professional career (1):
理学博士 (早稲田大学)
Awards (2):
2014/08 - 日本科学教育学会 日本科学教育学会・論文賞 ピア・インストラクションを導入した物理入門講義の実践と分析
2006 - 東レ理科教育賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM