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J-GLOBAL ID:200901088854078855   Update date: Feb. 01, 2024

Kato Keiji

カトウ ケイジ | Kato Keiji
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://sciedu.ynu.ac.jp/rika/index.php
Research field  (1): Science education
Research theme for competitive and other funds  (16):
  • 2022 - 2025 知識統合理論をもとに「深い学び」を具現化する理科の授業デザインの実践的検討
  • 2019 - 2024 科学的な探究の特徴から理科授業を省察する教師教育プログラムの開発に関する研究
  • 2019 - 2022 学習者の科学を学ぶ意義の育成・変容に資する理科授業モデルの構築
  • 2015 - 2018 Clinical approach of schemes on science instruction about students' veiw of science
  • 2011 - 2015 Design of self-regulated learning in science to promote the children's construction of scientific knowledge
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Papers (38):
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MISC (81):
  • MURATA Sumire, KATO Keiji, HONMA Yoichiro. D11 Participation of the metacognition in the understanding of the astronomy phenomenon through the model (3) : The class analysis of ninth grader "space and earth" unit as an example. 2015. 54. 67-67
  • HONMA Yoichiro, KATO Keiji. D17 Resarch on the qualitative transformation of the significance to learn science for students. 2015. 54. 72-72
  • KAKUDA Syunki, KATO Keiji. E09 Actual Conditions of Dynamic and Mutual-related Understanding about the Structure and Function of Plant. 2015. 54. 81-81
  • 有泉 翔太, 加藤 圭司, 本間 洋一郎. 05A04 学習者の科学観構築を具現化する理科授業デザインの提案(2) : 2つのアプローチ手法による成果と課題(学習心理,一般研究発表(口頭発表)). 日本理科教育学会全国大会要項. 2015. 65. 179-179
  • 小松原 崇, 加藤 圭司. 07B04 防災教育を体系的に位置付ける小学校理科カリキュラムの提案(3) : 防災意識の基盤となる環境認識の生活科での育成可能性について(環境教育,一般研究発表(口頭発表)). 日本理科教育学会全国大会要項. 2015. 65. 202-202
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Books (20):
  • 小学校理科の指導(第2版)
    建帛社 2011 ISBN:9784767921037
  • 新・小学校理科指導の研究
    建帛社 2009
  • 新学習指導要領に応える理科教育
    東洋館出版社 2009
  • 子どもの科学的リテラシー形成を目指した生活科・理科授業の開発
    東洋館出版社 2009
  • 教師の意識からとらえる学習内容の定着に関する調査・分析 : 小学校・中学校理科用
    東京書籍 2008
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Education (3):
  • - 2011 Hyogo University of Teacher Education Graduate School, Division of School Education Science of School Education
  • - 1987 Tokyo Gakugei University Graduate School, Division of Education
  • - 1984 Aichi University of Education Faculty of Education
Professional career (2):
  • 修士(教育学) (東京学芸大学)
  • Ph.D.(Education) (Hyogo University of Teacher Education)
Committee career (6):
  • 2010/01 - 現在 国際数学・理科教育動向調査(TIMSS2011) 「理科」国内委員
  • 2006/06 - 2010/03 教育課程研究委員会 外部委員
  • 2007/08 - 2007/11 横浜市青葉区学校予定地活用事業者公募審査委員会 委員
  • 2005/07 - 2006/03 横浜市学習状況調査検討委員会 委員長
  • 2004/09 - 2006/03 横浜教育改革会議 教育内容部会専門委員
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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