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J-GLOBAL ID:201801016228524028   Update date: Jul. 27, 2021

Akatsuka Megumi

Akatsuka Megumi
Affiliation and department:
Job title: 講師
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (3): 学習支援 ,  発達支援 ,  特別支援教育
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2022 被虐待児における自己調整学習の困難さに配慮した読み書き支援法の開発
Papers (14):
  • Megumi Akatsuka. Effects of learning support on anxiety in abused children. Community-based care system. 2021. 23. 4. 81-85
  • Retaining the Learning of Kanji-Writing in Children with LDs : Effect of Reminding and Relearning Verbal Cues for Kanji-Writing. 2019. 28. 1. 72-85
  • 松尾 あかね, 片山 隆子, 杉森 加代子, 岡山 修久, 猪又 準圧, 生駒 皓平, 伊東 沙季, 平岡 篤武, 佐瀬 竜一, 百瀬 容美子, et al. 入所児童QOL向上への取り組み : 外部機関との連携. 児童相談紀要. 2017. 49. 1-4
  • MEKARU Mito, NAKA Chikaho, GOTO Takaaki, AKATSUKA Megumi, OZEKI Hirohito, KOIKE Toshihide. Skill Level in Spelling and Verbal Working Memory as Risk Factors for Difficulty Spelling English Words: Japanese Junior High School Students. The Japanese Journal of Special Education. 2015. 53. 1. 15-24
  • 後藤 隆章, 赤塚 めぐみ, 熊澤 綾. Semantic Priming Effects of Reading Kana Words in Children with Specific Reading Disabilities. LD研究 = Japanese journal of learning disabilities. 2014. 23. 2. 175-186
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MISC (4):
Books (2):
  • 保育者になる人のための実習ガイドブック A to Z -実践できる! 保育所・施設・幼稚園・認定こども園実習テキスト-
    萌文書林 2020
  • 発達障害事典
    丸善出版 2016 ISBN:4621300466
Lectures and oral presentations  (14):
  • 集団指導場面で適用可能なプリント型教材を活用した読み困難リスク児に対する視覚性語彙の形成支援の効果-小学校1-3年生を対象とした検討-
    (日本特殊教育学会第57回大会(2019広島大会) 2019)
  • 書く行為を伴わない書字教材による学習行動の変容について-書き困難を示す施設入所児を対象にした事例検討-
    (日本特殊教育学会第57回大会(2019広島大会) 2019)
  • 外国語の学習低成績を示す高校生に対する学習フィードバック効果について-Universal Design for Learningに基づく検討-
    (日本特殊教育学会第56回大会(2018大阪大会) 2018)
  • シミュレーション課題を利用した問題解決型知識の習得(2)-定型発達児の問題行動のシミュレーション課題について-
    (日本特殊教育学会第56回大会(2018大阪大会) 2018)
  • シミュレーション課題を利用した問題解決型知識の習得(1)-教育実習経験と問題解決型知識の表出の関係について-
    (日本特殊教育学会第56回大会(2018大阪大会) 2018)
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Education (1):
  • 2005 - 2008 Tokyo Gakugei University
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (東京学芸大学)
Work history (3):
  • 2017/04 - 現在 Tokoha University Faculty of Education and Care of Early Childhood Department of Education and Care of Early Childhood
  • 2013/04 - 2017/03 Tokoha University Faculty of Education and Care of Early Childhood Department of Education and Care of Early Childhood
  • 2010 - 2011 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Committee career (3):
  • 2020/04 - 現在 日本音楽療法学会 東海支部 監査
  • 2018 - 現在 日本LD学会 編集委員
  • 2018/04 - 2020/03 日本音楽療法学会 東海支部 役員
Association Membership(s) (4):
JAPANESE MUSIC THERAPY ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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