Rchr
J-GLOBAL ID:200901058523420158   Update date: Aug. 26, 2020

Nakanishi Yoko

ナカニシ ヨウコ | Nakanishi Yoko
Research field  (1): Home economics, lifestyle science
Research keywords  (1): Food Science
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 1996 - 2001 Construction of Nutrition Education Plan
  • 1996 - 2001 食教育プログラムの構策
Papers (55):
MISC (6):
  • 梁川 正, 中西洋子, 湯川夏子, 坂東忠司, 茶木 正. 持続可能な環境と社会のために貢献できる教員の育成-地域社会と連携した「食の循環とエネルギーの循環」の教育の推進-. 平成22年度京都教育大学教育研究改革・改善プロジェクト経費成果報告書. 2011
  • 湯川 夏子, 中西 洋子. 学生の食生活自己管理能力を養う食育実践プロジェクト-生協食堂との連携による取組み-. 平成21年度京都教育大学教育研究改革・改善プロジェクト経費成果報告書. 2010
  • 湯川 夏子, 中西 洋子. 学生の食生活自己管理能力を養う食育実践プロジェクト-生協食堂との連携による取組み-. 平成20年度京都教育大学教育研究改革・改善プロジェクト経費成果報告書. 2009
  • 中西 洋子, 橋本雅子, 榊原典子, 井上えり子, 湯川夏子, 垂井由博, 岩﨑正美, 田尻朋子, 大森泰子, 山地あゆみ, et al. 食教育体系化のためのシステム構築-中学生に対する食教育プログラムの作成. 2008
  • 中西 洋子. 新刊紹介 「福田靖子編著 食育入門-豊かな心と食事観の形成」. 日本調理科学会誌. 2007
more...
Books (1):
  • 総合調理科学事典
    光生館(東京) 1997
Lectures and oral presentations  (8):
  • 食肉タンパク質に対する塩麹の影響
    (日本調理科学会平成26年度大会 2014)
  • 塩麹のプロテアーゼ活性
    (日本調理科学会平成25年度大会 2013)
  • 炊飯器利用によるサツマイモの加熱調理-調理条件の検討
    (日本調理科学会平成23年度大会 2011)
  • 鹿ケ谷かぼちゃ貯蔵中の成分変化
    (日本家政学会第62回大会 2010)
  • 小学校家庭科における調理実習教材の変遷
    (日本調理科学会平成21年度大会 2009)
more...
Education (2):
  • - 1975 Nara Women's University
  • - 1973 Nara Women's University
Professional career (2):
  • Doctor of Medicine (Osaka University)
  • Master of Home Economics (Nara Women's University)
Work history (5):
  • 2001/04/01 - 現在 KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION Home Economics Professor
  • 1990/04/01 - 2001/03/31 KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION Home Economics Associate Professor (as old post name)
  • 1989/04/01 - 1990/03/31 Nara Women's University Lecturer
  • 1977/04/01 - 1989/03/31 Nara Women's University Research Assistant
  • Kyoto University of Education Home Economics Professor
Association Membership(s) (6):
日本調理科学会 ,  日本生化学会 ,  日本栄養・食糧学会 ,  日本家政学会 ,  日本家庭科教育学会 ,  日本ビタミン学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page