安積 典子, 向井 大喜, 種田 将嗣, 平川 尚毅, 日高 翼, 仲矢 史雄, 種村 雅子, 萩原 憲二, 秋吉 博之, 川上 雅弘. 小学校の若手教員を対象とした課題探究型理科研修における受講者の学び-個人のワークシートとグループ活動のまとめ図の記述内容より--What did Young Primary School Teachers Learn from the Problem -Solving and Inquiry-Based Science Training?: A Research of Contents of Individual Worksheets and Summary Charts of Group Activities. 大阪教育大学紀要. 総合教育科学. 2024. 72. 335-354
安積 典子, 向井 大喜, 種田 将嗣, 平川 尚毅, 川上 雅弘, 萩原 憲二, 秋吉 博之, 仲矢 史雄, 山内 保典. 小学校の若手教員を対象とした課題探究型オンデマンド理科研修プログラムの開発とルーブリックを用いた到達度評価の試み-Development of the On-demand Teacher Training Program of Science Problem-Inquiry Activities for Young Primary School Teachers and Attempt of Learner's Achievement Level Evaluation of the Program Using Rubric. 大阪教育大学紀要. 総合教育科学. 2023. 71. 349-364
安積典子, 川上雅弘, 萩原憲二, 秋吉博之, 種田将嗣, 吉本直弘, 深澤優子. Problems in Science Classes in Elementary School Teacher Training Course; From the Perspective of Science Experts (Teachers) and Non-experts (Students). 日本科学教育学会年会論文集(CD-ROM). 2023. 47th
ASAKA Noriko, TANEDA Masatsugu, HAGIHARA Kenji, KAWAKAMI Masahiro, AKIYOSHI Hiroyuki, YAMANOUCHI Yasunori, OZAKI Takuro, IKUTA Kyosuke, YOSHIMOTO Naohiro, NAKAYA Fumio. Development of e-Learning Program of Inquiry-based Learning for Teacher Training Using Google Classroom. Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education. 2021. 45. 615-616
安積典子, 川上雅弘, 山内保典, 仲矢史雄, 萩原憲二, 秋吉博之, 生田享介, 岡崎純子, 種田将嗣, 辻岡強, et al. Learning of the Young Primary School Teachers from the Project Based Science Training-Where do They Get a Wrong Way to Solve Their Problem?. 日本科学教育学会年会論文集(Web). 2020. 44th