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J-GLOBAL ID:201601019110740537   Update date: May. 31, 2020

Miura Yui

ミウラ ユイ | Miura Yui
Affiliation and department:
Research keywords  (5): 実験語用論 ,  自閉スペクトラム症 ,  プロソディ ,  言語発達 ,  語用論
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2019 - 2023 自閉スペクトラム児のコミュニケーションスキルに関する実験語用論的検討
  • 2016 - 2019 自閉スペクトラム児の語用推論に及ぼすプロソディの影響
  • 2013 - 2016 自閉症スペクトラム児の社会性発達に影響を及ぼす文化的要因の検証
  • 2013 - 2014 高機能自閉症スペクトラム児におけるコミュニケーション特性の解明:音声発話コーパスの作成と質量的解析から
  • 2012 - 2013 広汎性発達障害児の音声による社会的認知
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Papers (13):
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MISC (1):
  • 三浦優生, 角田麻里, 苅田知則, 中山晃. 児童の特性を理解する. 英語教育. 2014. 63. 1. 54-56
Books (3):
  • 発達科学ハンドブック第10巻:自閉スペクトラムの発達科学
    新曜社 2018
  • 自閉スペクトラムと社会性に課題のある思春期のためのSSTガイド:PEERSトレーナーマニュアル
    金剛出版 2018
  • 自閉症という謎:研究最前線報告
    小学館. 2013
Lectures and oral presentations  (24):
  • Understanding of indirect replies in children with Autism Spectrum Disorders.
    (The 2nd Experimental Pragmatics in Italy Conference 2018)
  • 自閉スペクトラム症児における間接発話の理解(3).
    (日本発達心理学会第29回大会 2018)
  • Developing Assessment Rubric for Foreign Language Activities: Focusing on Japanese Elementary School Students with Special Educational Needs
    (The 29th Annual Japan-US Teacher Education Consortium Conference 2017)
  • 間接発話の理解. (大会フォーラム「言語学的視点から探る心の理論の発達:日本語を中心に」)
    (日本言語科学会第 19 回年次国際大会 2017)
  • Pragmatic inferences in children with autism spectrum disorder: using prosodic and contextual clues.
    (The 14th International Congress for the Study of Child Language 2017)
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Education (4):
  • 2007 - 2010 京都大学大学院
  • 2004 - 2006 International Christian University
  • 1999 - 2004 International Christian University Division of Languages
  • 2002 - 2003 University College London
Work history (8):
  • 2019/04 - 現在 Ehime University Institute for Education and Student Support Associate Professor
  • 2016/04 - 2019/03 Ehime University Institute for Education and Student Support Senior Assistant Professor
  • 2012/04 - 2016/03 Osaka University United Graduate School of Child Development Assistant Professor
  • 2011/03 - 2016/03 Kanazawa University Research Center for Child Mental Development Assistant Professor
  • 2011/02 - 2011/03 Royal Holloway, University of London Visiting Researcher
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Awards (2):
  • 2013 - 博報児童教育振興会 第7回児童教育実践についての研究助成事業 優秀賞 広汎性発達障害児の音声による社会的認知
  • 2008 - The 11th International Association for the Study of Child Language Student Award Understanding of speaker certainty by children with autism: based on prosodic and lexical cues
Association Membership(s) (5):
THE JAPAN SOCIETY OF LOGOPEDICS AND PHONIATRICS ,  JAPANESE SOCIETY FOR LANGUAGE SCIENCES ,  THE PRAGMATICS SOCIETY OF JAPAN ,  JAPANESE ASSOCIATION OF COMMUNICATION DISORDERS ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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