Art
J-GLOBAL ID:201802281679577792   Reference number:18A1341976

Practical Use of Lesson Structure Visualization System in Teacher Training Education and Its Effectiveness

教員養成教育における授業構造可視化システムの実践活用とその効果
Author (3):
Material:
Volume: 35  Issue:Page: 275-287(J-STAGE)  Publication year: 2018 
JST Material Number: L2602A  ISSN: 1341-4135  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=18A1341976&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L2602A") }}
JST classification (3):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology  ,  Graphic and image processing in general  ,  CAI 
Reference (18):
  • (1) 中央教育審議会:“幼稚園,小学校,中学校,高等学校及び特別支援学校の学習指導要領等の改善及び必要な方策等について”,http://www.mext.go.jp/b_menu/shingi/chukyo/chukyo0/toushin/1380731.htm(参照2018.4.5)
  • (2) 加賀秀和,浦野 弘:“ブレインストーミング法カードを用いた対話を目指す小学校での授業実践”,日本教育工学会論文誌,Vol. 38(Suppl.),pp. 37-40 (2014)
  • (3) 遠藤育男,益川弘如,大島 純,大島律子:“知識構築プロセスを安定して引き起こす協調学習実践の検証”,日本教育工学会論文誌,Vol. 38, No. 4, pp. 363-375 (2015)
  • (4) 平嶋 宗,長田卓哉,杉原康太,中田晋介,舟生日出男:“キットビルド概念マップの小学校理科での授業内利用の試み”,教育システム情報学会誌,Vol. 33, No. 4, pp. 164-175 (2016)
  • (5) 中央教育審議会:“これからの学校教育を担う教員の資質能力の向上について-学び合い、高め合う教員育成コミュニティの構築に向けて-”,http://www.mext.go.jp/b_menu/shingi/chukyo/chukyo0/toushin/1365665.htm(参照2018.4.5)
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page