文献
J-GLOBAL ID:200902238231046494   整理番号:05A0298024

Web Knowledge Forumに支援されたアナロジーと概念変化:動物の発生と成長をテーマとした小学校の理科授業を事例にして

著者 (8件):
資料名:
巻: 29  号:ページ: 25-38  発行年: 2005年03月10日 
JST資料番号: L3340A  ISSN: 0386-4553  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
引用文献 (46件):
  • BAKER, W. P. Complex instructional analogies and theoretical concept acquisition in college genetics. Science Education. 2001, 85, 665-683
  • BARAB, S. Ed. Special issue : design-based research : clarifying the terms. The Journal of the Learning Sciences. 2004, 13, 1
  • BROWN, A. L. Design experiments : theoretical and methodological challenges in creating complex interventions. The Journal of the Learning Sciences. 1992, 2, 141-178
  • BROWN, D. E. Refocusing core intuitions : a concretizing role for analogy in conceptual change. Journal of Research in Science Teaching. 1993, 30, 10, 1273-1290
  • BROWN, D. E. Facilitating conceptual change using analogies and explanatory models. International Journal of Science Education. 1994, 16, 2, 201-214
もっと見る

前のページに戻る