Research keywords (4):
自発的な学習法の研究。特に日本人の英語学習者を対象に日本の慣習や社会の特徴もふまえて調査・研究中 2.看護学生の為の異文化理解と言語教育
, より効果的
, 1.ラーニング・ストラテジー(学習計画法)-様々なレベル・目的に合わせた
, 1.Learning Strategies 2.Cultural and Linguistic Competence for Nursing Students
Research theme for competitive and other funds (4):
2004 - 看護英語:技術英語とソーシャル英語
2004 - Nursing English : Technical and Social
2000 - ラーニング・ストラテジー
2000 - Learning Strategies
MISC (4):
An Analysis of the Major Factors That Affect Pronunciation in Our Learners and the Implications for Our Classrooms:Part I 日本において英語学習者に影響する発音の主な要因とその研究がもたらす問題の解決策(一). 東横学園女子短期大学 紀要. 2004. 38. 41-58
The Effects of Gender-Based Discrimination on the Acquisition of English as a Foreign Language in the Japanese Classroom. Center for Women's Studies journal,Toyoko Gakuen Women's Junior College. 2004. 13. 77-109
Group Work in Large Japanese Classrooms and its Effect on Motivation and Evaluation 多人数クラスにおけるグループ分け授業 その動機づけと評価に及ぼす効果. 東横学園女子短期大学 紀要. 2003. 37, 63-71
The Effective Teacher:Understanding the Japanese Classroom. 東横学園女子短期大学 紀要. 2002. 36, 57-70
Education (4):
- 1993 スターリン大学 日本語学、マーケティング学
- 1993 University of Stirling Japanese, Marketing
- 1982 ペイズリー工業専門学校 超音波、M. P. I(磁気粒子探査)、X線写真術
- 1982 Paisley Technical College Ultrasonics, M. P. I and Radiography
Professional career (2):
M. A. (University of Leicester)
B. A. (University of Stirling)
Association Membership(s) (2):
全国語学教育学会(JALT)
, The Japan Association for Language Teaching