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J-GLOBAL ID:200901010711998113
Update date: Jan. 31, 2024 Furukawa Ichiro
フルカワ イチロウ | Furukawa Ichiro
Affiliation and department: Research field (1):
Commerce
Research keywords (1):
Marketing
Research theme for competitive and other funds (11): - 2008 - 現在 Consumer Behavior in East Asian Markets
- 1990 - 現在 Brand building and corporate philosophy
- 1990 - 現在 Emerging e-Community and Marketing Innovation
- 1990 - 現在 The Pricing Decisions of Japanese Firms : an Empirical perspectives
- 2016 - 2018 中国消費者の購買行動における不確実性解消プロセスの研究
- 2012 - 2016 Marketing Knowledge Transfers in Asia by Japanese Corporations: A New Conceptual Framework for Analyzing the Global Marketing Practices
- 2012 - 2015 中国消費者の日系ブランドに対する言説と行為の乖離の解明
- 2010 - 2011 反日感情の研究
- 2007 - 2009 中国におけるブランド戦略
- 2006 - 2008 Studies on transfer of marketing technology and know-how from Japan to Eastern Asian countries
- 2000 - 2003 Knowledge Sharing, Accumulation and Generation Based on Cyber Community
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Papers (37): MISC (2): -
Assarut Nattapol. Structure of Field Pressure in the Service Encounter : A Qualitative Approach. 2015. 209. 47-63
-
Jin Chunji, Furukawa Ichiro, Shi Zhuomin. Mianzi and consumer behavior in the Chinese market : a literature review. Seijo University economic papers. 2010. 188. 159-175
Books (29): - The 1st step to data analysis
2022 ISBN:9784502436413
- Traps of Marketing Research
2018 ISBN:9784641165366
- モノづくり原論 (共著)
東洋経済新報社 2012
- 地域活性化のマーケティング (共著)
有斐閣 2011
- 「交流の時」を迎える中越国境地域 (共著)
新評論 2011 ISBN:9784794808677
more... Lectures and oral presentations (10): -
人間関係の類型と面子強度の定量分析
(マーケティング・サイエンス学会 第95回大会 2014)
-
欲しくないものをなぜ買うのか?
(マーケティング・サイエンス学会 第90回研究大会 2012)
-
Evolution or Devolution? Retail Industry in Japan-Brand Power Perspectives for Last 11 Years
(KDA2012, Korea Distribution Academy 2012)
-
The Current Status and Issues of B2B Marketing in China, from the Perspective of Japanese SMEs
(2011 Annual Conference of China Marketing Science 2011)
-
"An Empirical Study on Face Need Effects on Advertising of Luxury"
(JMS中国営銷科学、2010 annual conference of Journal of Marketing Science(JMS) 2010)
more... Education (2): - - 1988 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
- - 1979 The University of Tokyo Faculty of Economics
Professional career (2): - 経営学修士 (東京大学)
- 博士(商学) (一橋大学)
Work history (8): - 2019/04 - 現在 Musashino University
- 2018/04 - 2019/03 Musashino University Faculty of Economics
- 2000/04 - 2018/03 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management Professor
- 1995/04 - 2000/03 Hitotsubashi University Faculty of Commerce and Management
- 1998/04/01 - 1999/03/31 カリフォルニア大学ハーススクール客員研究員 カリフォルニア大学 研究員
- 1992/04/01 - 1995/03/31 Osaka University
- 1988/04/01 - 1992/03/31 Tohoku University
- 1979/04/01 - 1982/03/31 東京銀行 - -
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Committee career (5): - 2023/04 - 現在 Japan Marketing Association Fellow
- 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会副会長
- 2019/04 - 2021/03 日本マーケティング学会 会長
- 2015/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル編集長
- 2012/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 副会長
Awards (1): - 2019/10 - Japan Marketing Academy JMAC Book of the Year 2019
Association Membership(s) (3):
日本商業学会
, 日本マーケティング・サイエンス学会
, Japan Marketing Academy
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