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J-GLOBAL ID:200901010850668748   Update date: Apr. 17, 2024

ISHIDA Daisuke

イシダ ダイスケ | ISHIDA Daisuke
Research field  (1): International relations
Research keywords  (2): 消費者行動 ,  製品開発
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2023 - 2027 業務用サービス・ロボットの導入による価値創造メカニズムの解明
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2019 - 2023 クラウド・ソーシングが製品デザイン要素を通じて、新製品パフォーマンスに及ぼす影響
  • 2016 - 2020 Open Innovation in New Product Development Process
  • 2016 - 2019 A study for theory construction on consumer's preference reversal
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Papers (19):
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MISC (6):
  • 石田大典. 他者の存在が消費者行動に及ぼす影響. 季刊マーケティング・ジャーナル. 2012. 32. 2. 132-142
  • 八島明朗、守口剛、恩藏直人、松本大吾、石田大典、石井裕明. 現代アートの島「直島」:非日常性と経験価値のインタラクション. 季刊マーケティング・ジャーナル. 2012. 31. 4. 110-124
  • 石田大典. 多重共線性の新しい指標について:Kovács, Petres, and Tóth (2005)のRed指標とCurto and Pinto (2007)のDEF、ICE指標. 商経論集. 2010. 99. 43-51
  • 石田大典, 恩藏直人. YKK株式会社のファスニング事業:顧客対応のマーケティング戦略. 季刊マーケティングジャーナル. 2009. 28. 4. 98-110
  • 石田大典, 恩藏直人. 株式会社ダイフクのFA&DA事業:利益志向のマーケティングの展開. 季刊マーケティングジャーナル. 2008. 27. 3. 110-124
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Books (8):
  • 新訂マーケティング
    放送大学教育振興会 2021 ISBN:9784595322709
  • ベーシック・マーケティング 第二版
    同文館出版 2019 ISBN:9784495643720
  • 1からのデジタル・マーケティング
    碩学舎 2019 ISBN:9784502289910
  • プロ野球「熱狂」の経営科学:データ・サイエンスのビジネスへの応用
    東京大学出版会 2016 ISBN:9784130402774
  • 1からのマーケティング分析
    碩学舎 2011 ISBN:9784502683602
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Lectures and oral presentations  (25):
  • マーケティング分野におけるメタ分析論文
    (日本商業学会関東部会 2022)
  • 温かい照明は行列を長くする?色温度が他者との物理的距離に及ぼす影響
    (第63回消費者行動研究コンファレンス 2021)
  • Interacting and Learning Through Cross-Functional Product Development Teams: Driving New Product Creativity, Design Value, and Product Advantage
    (Academy of Marketing Science Annual Conference 2019)
  • The Impact of Product Design Elements on New Product Superiorities and Performance
    (American Marketing Association 2017 Winter Conference 2017)
  • Ambidexterity Market Learning and New Product Performance
    (American Marketing Association 2017 Winter Conference 2017)
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Education (2):
  • - 2011 Waseda University Graduate School, Division of Commerce マーケティング戦略
  • - 2004 早稲田大学 商学部
Work history (4):
  • 2018/04 - 2023/03 Nihon University College of Commerce Associate Professor
  • 2016/04 - 2018/03 Teikyo University Faculty of Economics Assistant Professor
  • 2014/04 - 2016/03 Teikyo University Faculty of Economics Assistant Professor
  • 2011/04 - 2014/03 Waseda University School of Commerce Assistant Professor
Awards (5):
  • 2017/03 - 帝京大学 冲永荘一学術文化功労賞
  • 2016/06 - 日本商業学会 日本商業学会優秀論文賞
  • 2014/11 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2014ベストペーパー賞
  • 2011/11 - 日本消費者行動研究学会 日本消費者行動研究学会研究奨励賞(青木幸弘賞)
  • 2009/11 - 商品開発・管理学会 商品開発・管理学会 優秀発表賞
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会 ,  日本商業学会 ,  消費者行動研究学会 ,  商品開発・管理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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